به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول در چشم‌انداز اقتصادی آفریقای خود اعلام کرد که این منطقه در سال جاری رشدی ۳ درصدی خواهد داشت که پایین‌ترین نرخ رشد از سال ۱۹۹۹ خواهد بود.

با این وجود به کمک بهبود قیمت کالاهای اساسی، رشد در سال ۲۰۱۷ به ۴ درصد افزایش خواهد یافت و چشم‌انداز بلندمدت IMF در خصوص رشد اقتصادی هنوز خوش‌بینانه است.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: «‌به منظور تحقق این پتانسیل، ازسرگیری سیاست‌ها در برخی از موارد حیاتی خواهد بود.»

در گزارش این صندوق آمده است: بزرگترین صادرکنندگان نفت منطقه (آنگولا و نیجریه) بیشترین ضربه را از سقوط قیمت‌های کالا خورده‌اند؛ در حالی که غنا، آفریقای جنوبی و زامبیا نیز دچار مشکل شده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول افزود: گینه، لیبریا و سیرالئون به دلیل شیوع ابولا بهبود اندکی داشته‌اند در حالی که بسیاری از کشورهای جنوب و شرق آفریقا نظیر اتیوپی، مالاوی و زیمباوه از خشکسالی شدید رنج می‌برند.

از سوی دیگر، ساحل‌عاج، سنگال و کنیا رشدی بیش از ۵ درصد را تجربه کردند که به دلیل تلاش‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و مصرف بخش خصوصی قدرتمند بوده است. صندوق بین‌المللی پول اظهار کرد: «کاهش قیمت نفت نیز به این کشورها کمک کرده است در حالی که افت قیمت کالاهای دیگر و تنزل ارز برخی از رشد در بسیاری از این کشورها را جبران کرده است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.