به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌ جمهور صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه با سفرای اکردیته جدید ایسلند و لیتوانی دیدار کرد و بر گسترش و تعمیق روابط تهران با این دو کشور تاکید کرد.

روحانی در دیدار با سفیر جدید آکرودیته ایسلند گفت: افزایش تبادل هیات‌ها و همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور، نقش مهمی در توسعه روابط ایفا می‌کند.

هرمن اینگلف سان نیز در این دیدار بر گسترش روابط ایران با ایسلند و همچنین اتحادیه اروپا تأکید کرد و ادامه داد: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های انرژی پاک و تجدیدپذیر و همچنین سایر بخش‌ها همکاری نمایند.

وی با بیان این که روابط سیاسی دو کشور در سال‌های گذشته تقویت و گسترش یافته است ، گفت: قطعاً گسترش روابط با کشور بزرگی همچون ایران برای ایسلند بسیار حائز اهمیت است.

* زمینه‌های لازم برای توسعه همکاری با لیتوانی فراهم است

همچنین روحانی امروز در دیدار سفیر جدید آکرودیته لیتوانی به پتانسیل‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه و تقویت روابط با لیتوانی است.

رئیس‌ جمهور ضرورت افزایش ارتباطات دو کشور را در تمامی بخش‌ها خاطر نشان ساخت و ادامه داد:‌ روابط فرهنگی و مردمی، از جمله توریسم و آموزش زبان فارسی و لیتوانی در دو کشور می‌تواند به بهبود این روابط کمک کند.

آدریوس بروزگا نیز با تبریک به دولت و ملت ایران برای برگزاری انتخابات پرشور و موفقیت‌آمیز اخیر در کشورمان و همچنین اجرای برجام افزود: اکنون زمان مناسبی برای توسعه روابط دو کشور فرارسیده است و امیدوارم طی سفر وزیر خارجه کشورمان به ایران شاهد گسترش روابط در زمینه‌های آی‌تی، انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر و همچنین همکاری‌های علمی و دانشگاهی باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور در بخش‌های گردشگری و فرهنگی گفت: قطعاً ارتباطات بین ملت‌های دو کشور می‌تواند به تعمیق این روابط منجر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.