به گزارش خبرگزاری فارس، «رابرت پایپر» معاون دبیرکل سازمان ملل در واکنش به ادعای صهیونیست‌ها درخصوص استفاده «حماس» از مواد ساختمانی ارسال شده از سوی سازمان ملل برای مقاصد نظامی، اعلام کرد هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد.

به نوشته وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» اسرائیل ورود سیمان به «نواز غزه» را به بهانه استفاده حماس از آنها جهت ساخت تونل‌ ممنوع کرده که پایپر این ادعا را نیز رد کرد.

وی اضافه کرد که سازمان ملل تا کنون ۱.۲ میلیون تن مصالح ساختمانی به نوار غزه جهت بازسازی مناطق آسیب دیده در جنگ با رژیم صهیونیستی ارسال کرده است. اما به این مسئله اشاره نکرد که بخش اعظم آن بدست اسرائیل، اجازه وارد شدن به غزه را پیدا نکرده و روند بازسازی آن به کندی پیش می‌رود.

در حالی که تشکیلات خودگردان فلسطین گفته بود بازسازی غزه به دلیل کمبود منابع مالی زمان‌بر است، اندیشکده فلسطینی «‌پال‌تینک» در غزه معتقد است این اظهارات جهت مثبت نشان دادن چهره تشکیلات است و تاکید کرد: «هرزمانی که تشکیلات خودگردان طرح‌های توسعه‌ای را اعلام می‌کند، آنها را با بازسازی غزه و نیازهای مالی‌اش ادغام می‌کند تا میلیاردها دلار را به خزانه خود وارد کند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.