به گزارش ایرنا، حسین توکلی روز سه شنبه با اشاره به آمار دریافت کارت آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ اظهار داشت: از میان ۷۶۱ هزار و ۱۱۶ داوطلب آزمون، تاکنون تعداد ۳۵۵ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار نهایی، تعداد ۷۶۱ هزار و ۱۱۶ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند، گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز (سه شنبه)، تعداد ۳۵۵ هزار و ۷۷۵ نفر و به عبارت دیگر ۴۶.۷۴ درصد داوطلبان کارت آزمون خود را دریافت کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون تعداد ۶۸ هزار و ۵۰۳ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در کد رشته امتحانی دوم علاوه بر کد رشته امتحانی اول اعلام کردند؛ از این تعداد ۳۵ هزار و ۸۲۸ نفر مرد و ۳۲ هزار و ۶۷۵ نفر زن و در واقع ۴۷.۷۰ درصد زن و ۵۲.۳۰ درصد مرد هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آزمون هر گروه از کدرشته های امتحانی به طور جداگانه برگزار می شود و هر داوطلب باید پرینت کارت کدرشته مربوط به خود را همراه داشته باشد؛ لذا بری داوطلبانی که برای دو کدرشته امتحانی اعلام علاقمندی کرده اند دو کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

توکلی تصریح کرد: با توجه به آمار ثبت نام کنندگان و آمار داوطلبانی که نسبت به کدرشته دوم اعلام علاقمندی کرده اند تعداد ۸۲۹ هزار و ۶۱۹ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده و ۴۲۵ هزار و ۱۵۶ کارت برای داوطلبان زن و ۴۰۴ هزار ۴۶۳ برای داوطلبان مرد صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ از روز دوشنبه ۱۳ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۵ فرصت دارند با ورود به سایت سنجش نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنما اقدام کنند.

توکلی یادآور شد: در صورتی که داوطلب در نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کاردانی و کارشناسی اشکال و مغایرتی با توجه به ثبت نام اینترنتی انجام شده، مشاهده کند باید جهت اصلاح آنها از طریق لینک مربوط حداکثر تا ۱۷ اردیبهشت ماه منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و از آن طریق اقدام کند.

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ برای پذیرش دانشجو در ۱۴۳ کدرشته امتحانی و در ۶ گروه آزمایشی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه در ۶۶ شهرستان و ۱۴۸ حوزه امتحانی برگزار می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.