به گزارش ایرنا، وزارت کشور سنگاپور در بیانیه ای تصریح کرد هفت نفر از این بنگلادشی ها که تحت عنوان قانون امنیت داخلی بازداشت شده اند دارای مجوز کار بوده و همگی در صنایع ساخت وساز و دریایی سنگاپور فعالیت می کردند.


سنگاپور دی ماه سال گذشته نیز 27 بنگلادشی دیگر شاغل در این کشور را به اتهام تلاش برای فعالیت های تروریستی و افراط گرایی در خاورمیانه و بنگلادش بازداشت کرد و 26 نفر از آنها را به بنگلادش بازگرداند.

وزارت کشور سنگاپور اعلام کرد که این 8 افراط گرای بنگلادشی ماه آوریل گذشته بازداشت شدند.

این افراد عضو یک گروه مخفی به رهبری 'رحمان میزانور' هستند که ماه مارس امسال گروه 'دولت اسلامی بنگلادش' (ISB) را تاسیس کرد.
'رحمان میزانور' ۳۱ ساله نیز جزو افراد بازداشتی در سنگاپور است.
این افراد قصد داشتند پس از بازگشت به بنگلادش برای سرنگونی دولت این کشور اقدام کنند.
وزارت کشور سنگاپور اعلام کرد این افراد هدف خود را ایجاد یک دولت به اصطلاح اسلامی در بنگلادش و تحت 'خلافت داعش' اعلام کردند.
وزارت کشور سنگاپور در این بیانیه که در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت با استناد به تحقیقات انجام شده اعلام کرد این گروه بنگلادشی چند هدف را برای حمله احتمالی در کشورشان شناسایی کرده بود.
در یک سند که از 'رحمان میزانور' بدست آمده نشان می دهد وی تاکید کرده است 'برای مبارزه و جهاد'، لیستی از مقامات دولت بنگلادش و نظامی که می توانند مورد حمله قرار گیرند، مورد نیاز است.
این گروه افراط گرای بنگلادشی در سنگاپور همچنین در تلاش برای جذب نیرو برای گروه تکفیری داعش بوده است.

اعضای گروه 'دولت اسلامی بنگلادش' برای جذب سایر اتباع بنگلادشی که در سنگاپور فعالیت می کردند به منظور توسعه گروه و جمع آوری پول برای خرید سلاح گرم و انجام حملات تروریستی برنامه ریزی شده در بنگلادش اقدام کرده و مقداری پول از اعضای آن کشف و ضبط شده است.
وزارت کشور سنگاپور این گروه را به دلیل حمایت از گروه تکفیری داعش و آمادگی برای استفاده از خشونت در خارج از کشور یک نگرانی امنیتی برای این دولت - شهر دانست.

علاوه بر این ۸ نفر مقام های امنیتی سنگاپور ۵ بنگلادشی دیگر را نیز تحت قانون امنیت داخلی مورد بررسی قرار داده و پس از اینکه تحقیقات نشان داد آنها با گروه 'دولت اسلامی بنگلادش' درگیر نبودند به بنگلادش بازگردانده شدند.

۲۷ بنگلادشی که سال گذشته در سنگاپور بازداشت شدند نیز از تفکرات 'انور العولقی' فرد آمریکایی - یمنی مرتبط با القاعده پیروی می کردند. این تروریست سال ۲۰۱۱ در یمن به هلاکت رسید.

افراط گرایان بنگلادش و حامیان داعش در این کشور تاکنون چند استاد دانشگاه، وبلاگ‌ نویس و فعال مدنی را به قتل رسانده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.