به گزارش تابناک امید وزارت اقتصاد به وعده آلمان هاست که گفته اند باشد همه بدهی شان به ایران را صاف می کنند و بیمه هرمس آلمان هم حجم قرارداد خود با کشورمان را تا مرز ۷ میلیارد یورو افزایش می دهد. البته معاون وزیر اقتصاد آلمان گفته به بانک های کشورش می گوید برای همکاری با ایران سریع تر اقدام کنند. آیا این وعده ها عملی می شود؟


اما پیش شرطی که آلمان ها گذاشته اند جزو خطوط قرمز نظام محسوب می شود چه اینکه به گزارش ایسنا، معاون وزیر اقتصاد آلمان صبح امروز در وزارت اقتصاد ایران به مقامات کشورمان گفت: تهدید رژیم صیهونیستی از جانب ایران برای دولت آلمان اصلا قابل قبول نیست.

ایران می‌تواند با به رسمیت شناختن رژیم صیهونیستی در راستای رفع این موضوع برآید. این پیش شرطی است برای روابط بلند‌مدت بین ایران و آلمان، البته در این موضوع باید حقوق فلسطینی‌ها نیز کاملا رعایت شود. وی در ادامه مدعی شد:ایران باید در راستای رعایت حقوق بشر و ایجاد قوانین جزایی، حفظ حقوق اقلیت‌ها و حذف مجازات اعدام پیش برود. من در جهت منافع ایران این صحبت‌ها را اعلام می‌کنم و از ایران می‌خواهم در این مسیر گام بردارد.این در حالی است که گزارشی از واکنش مسئولان ایرانی به این اظهارات مداخله گرایانه منتشر نشده است !! بک مایر پس از گذاشتن این پیش شرط و ادعای حقوق بشری اش بود که گفت: من فکر می‌کنم دو کشور می‌توانند روابط بسیار خوبی داشته باشند برای آلمان مهم بود که بلافاصله بعد از توافق ایران با 1+5 با این کشور وارد مذاکره شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.