به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و نماینده منتخب مردم تهران در حاشیه بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه خوارزمی در جمع خبرنگاران درباره شانس خود برای ریاست مجلس دهم گفت: این که گفته شود چند درصد برای ریاست شانس دارم معلوم نیست چرا که باید ابتدا فراکسیون‌ها در مجلس تشکیل شوند و پس از آن در زمینه انتخاب هیات رییسه تصمیم‌گیری شود.

عارف همچنین در پاسخ به سوالی درباره این که آیا بین او و لاریجانی برای ریاست مجلس رقابتی وجود دارد یا خیر، گفت: اولا ممکن است نامزدهای دیگری برای ریاست مجلس مطرح شود و اساسا هرکسی که فکر می‌کند توانایی ریاست را دارد، برای آن کاندید شود. بحث انتخاب هیات رییسه را مجلس دنبال می‌کند و از دیدگاه من هر تصمیمی که مجلس بگیرد درست‌تر است.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از امکان دو قطبی شدن مجلس بر اثر رقابت شما و لاریجانی بحث‌هایی را مطرح کرده‌اند، گفت: من با لاریجانی رقابتی ندارم و موضع‌ام را در این زمینه بارها گفته‌ام که به دنبال شکل‌گیری مجلسی تعاملی هستیم.

وی اضافه کرد: در عین حال ممکن است برای پستی دو یا سه نفر کاندید باشند و قطعا آن پست به یک نفر خواهد رسید که این سازوکار می‌تواند تفاهم، رای‌گیری و ریش‌سفیدی باشد.

عارف همچنین درباره برداشت ۲ میلیارد دلار توسط آمریکا گفت: من از موضع بسیار محکم دولت در این زمینه تشکر می‌کنم که بلوکه کردن دلارهای ایران را به دزدی تعبیر کردند و واقعیت نیز همین است و امیدوارم بتوانیم از طریق نهادهای حقوقی و بین‌المللی این موضوع را پیگیری کنیم.

نماینده منتخب مردم تهران در پاسخ به این سوال که در فضای پسابرجام انتظار می‌رفت رابطه ایران و آمریکا بهتر از این باشد و این گونه مسائل پیش نیاید، گفت: خطوط قرمز ما در سیاست خارجی مشخص است و به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی که به رسمیت نمی‌شناسیم با سایر کشورها در چارچوب منافع ملی‌مان اهل تعامل هستیم. اما تسلیم قلدری و زورگیری نمی‌شویم.

وی همچنین درپاسخ به این که آیا میثاق‌نامه‌ای از نامزدهای لیست امید برای رای دادن به ریاست شما در مجلس به امضا رسیده است، گفت: اولا در گفتمان اصلاحات به یک فرد متمرکز نمی‌شویم چرا که گفتمان اصلاحات گفتمان فردی نیست و یک رویکرد است .

او ادامه داد: در زمینه میثاق‌نامه‌ای که از اعضا گرفته شده موضوع این است که همه نامزدهایی که در لیست امید بودند باید در مجلس در فراکسیون امید شرکت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.