به گزارش ایرنا اوباما در گفت و گویی با شبکه سی ان ان، تاکید کرد موفقیت مسلمانان در آمریکا و هماهنگی آنان با جامعه آمریکایی، باعث امنیت در ایالات متحده(آمریکا) است و سیاست مداران نباید 'بگونه ای واکنش نشان دهند که مشکلات به جای بهتر شدن، بدتر شود'.
وی تاکید کرد همین موفقیت و هماهنگی که در اروپا دیده نمی شود، سبب شده آمریکا از رخدادهای تروریستی مانند آنچه در کشورهای اروپایی شاهدیم، مصون بماند.
سخنان اوباما،تلویحا پاسخ به 'دونالد ترامپ' نامزد ریاست جمهوری آمریکاست که با شعارهای عوام فریبانه و خارجی ستیزانه، از جمله گفته است باید از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری کرد.
اوباما در پاسخ به این سوال سی ان ان که آیا احتمال می دهد 'ترامپ' رئیس جمهوری بعدی آمریکا شود، گفت: فکر نمی کنم چنین اتفاقی بیفتد.
باراک اوباما افزود: رئیس جمهوری بعد، چه جمهوری خواه و چه دموکرات، باید برای مبارزه با تروریسم، اندیشه های راهبردی داشته باشد و این راهبرد، تنها با زور به سرانجام نمی رسد، بلکه باید شامل اعتقادات و باورها شود.
رئیس جمهوری آمریکا از طرح کشتن 'اسامه بن لادن' سرکرده پیشین القاعده که در دوران ریاست جمهوری وی انجام شد، دفاع کرد و گفت زمان اجرای این طرح، دغدغه اصلی اش این بود که اگر بالگرد نیروهای ویژه ارتش آمریکا در پاکستان هدف قرار گرفت، راهکاری مشخص برای نجات سربازان وجود داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.