به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک درساعت های اولیه آغاز به کار (ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه به وقت محلی) امروز بازار بورس نیویورک،ارزش سهام داو جونز یکی از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که از فهرستی متشکل از سهام ۳۰ شرکت بزرگ بورسی این شهر تشکیل شده است،با ۱۲۲واحدکاهش به ۲۹ هزار و ۶۰۹ واحد رسید که ۰،۶۹ درصد افت داشت.
این گزارش به نقل از اطلاعات بنیاد اقتصادی تامسون انگلیس آورده است: اگرچه افزایش 14 درصدی قیمت نفت در اواسط ماه فوریه (بهمن ماه) موجب شده بود ارزش
شاخص S&P ۵۰۰ (مخفف عبارت Standard and Poor's index) که فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک است، تا هفته گذشته با یک روند کاهشی قابل توجه روبرو شود و ارزش این شاخص سرمایه گذاری بازار نیویورک را در مقایسه با سال گذشته تا ۵،۷ درصد کاهش دهد، اما ادامه این روند کاهشی موجب شد تا ارزش این مجموعه شرکت عظیم آمریکایی امروز نیز با ۱۴،۷۵ واحد افت (۰،۷۱ درصد) به ۲۲ هزار و ۵۴۲ واحد برسد.
البته این سهام در بورس نزدک، دیگر شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک، که بزرگترین بازار معاملات الکترونیک سهام در آمریکا است،با 31 واحد (0،71 درصد) افت به 26 هزار و 034 واحد رسید.
از دیگر سرمایه های این بازار بین المللی،سهام گروه بین المللی آمریکاست که آن نیز در این بازار در سومین فصل متوالی با ۳،۲ درصد کاهش مواجه شد.
پیتر کاردیلو، تحلیلگر بازار بین المللی موسسه مالی 'فرست استاندارد' مستقر در نیویورک، با ملتهب توصیف کردن بازار بین المللی،احتمال کاهش ارزش سهام در بازار نیویورک و دیگر بازارهای بین المللی طی سه ماه آینده را منتفی ندانست.
وی علت اصلی این افت ارزش سهام در بازار نیویورک و دیگر بازارهای بین المللی را در درجه نخست افت ۱۴ ماهه فعالیت شرکت ها و کارخانه های تولیدی در چین عنوان کرد و افزود: ادامه این روند به راحتی می تواند به افزایش بیکاری طی هفته آینده درچین و نیزکاهش سرمایه گذاری ها در آن کشور و حتی کاهش تقاضا برای خرید محصولات چینی نیز بیانجامد.
کاردیلو همچنین تصمیم فوری بانک مرکزی استرالیا برای کاهش نرخ بهره بانکی تا 1،75 درصد را نیز از دیگر عوامل کاهش ارزش سهام بورس نیویورک خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.