به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه ورود این هیات خارجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این هیات در سفر سه روزه خود در دیدارهای جداگانه با مسئولان و تجار فرصت های سرمایه گذاری، تجارت، ترانزیت و تولید را بررسی و از بنادر و منطقه آزاد چابهار دیدن خواهد کرد.
حامد علی مبارکی اظهار داشت: هیات اقتصادی کشور افغانستان نشست های جداگانه ای را با «اکبر ترکان» دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، «علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان و «سیاوش رضوانی» مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خواهند داشت.
بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و اسکله شهید کلانتری، سایت پتروشیمی، پیکره کارگاهی، مراکز تجاری و نقاط دیدنی و گردشگری چابهار از جمله برنامه های این هیات هستند.
گفتنی است تجار و سرمایه گذاران کشور افغانستان با ثبت 175 شرکت بازرگانی، تولیدی و خدماتی در منطقه آزاد چابهار به فعالیت مشغول بوده و این شهرستان 50 هکتار از اراضی خود در بخش صنعتی را در اختیار سرمایه گذاران کشور افغانستان جهت کار و فعالیت قرار داده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان تنها بندر اقیانوسی کشور و سرزمین موج و مرجان با ۱۳هزار و ۱۶۱ کیلومترمربع گستره از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.