به گزارش صراط در مجموع، می توان نمایندگان متمایل به جبهه پایداری در مجلس دهم را ۳۳ نفر یعنی حدود ۱۱ درصد کل نمایندگان برآورد کرد.با این وجود، این دسته از منتخبان از زمان پایان انتخابات ۷ اسفند تا کنون از کم سروصداترین منتخبان به شمار می روند. آنها تقریبا هیچ اظهارنظری درباره ترکیب فراکسیون های پارلمان و تکلیف ریاست مجلس نکرده اند.

جالب اینجاست که سابقه این گروه نشان می دهد آنها در رقابت میان اصولگرایان مخالف پایداری و اصلاح طلبان، اصلاح طلبان را ترجیح می دهند. مخالفت های علنی آنها با ریاست لاریجانی در مجلس نهم و حتی ابهامات موجود در ماجرای انتخاب شهردار تهران در سال ۹۲، گواهی بر این مدعاست.

اکنون و در فاصله کمتر از ۲۰ روز تا آغاز به کار مجلس دهم، اخبار رسیده به صراط حکایت از مذاکره دو عضو شاخص جبهه پایداری با یکی از نزدیکان عارف دارد.هنوز معلوم نیست خروجی این مذاکرات چه بوده اما ممکن است در نهایت به حمایت نمایندگان متمایل به جبهه پایداری در مجلس، از ریاست عارف منتهی شود؛ اتفاقی که در صورت تحقق می تواند هم خواسته اکثریت اصلاح طلبان مبنی بر ریاست عارف را محقق کند و هم هدف جبهه پایداری برای پایین کشیدن علی لاریجانی از صندلی ریاست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.