به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی عصر سه شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، خاطرنشان کرد: شهید مطهری حق بزرگی برگردن همه ما دارد و با وجود تلاش‌ها، پیشرفتهای علمی و تسهیل در دسترسی بیشتر به علوم، شخصیت این معلم شهید همچنان بی‌نظیر و بدون جایگزین است.

روحانی در این جلسه با تاکید بر لزوم دقت و جدیت در آموزش زبان‌های خارجی به دانش آموزان در مدارس، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد تا در اسرع وقت با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، چگونگی تدریس و آموزش زبان‌های خارجی در مدارس را از لحاظ کمی و کیفی بررسی کرده و گزارش آن را به منظور برنامه ریزی و ساماندهی این مقوله به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.

در این جلسه، گزارش شورای تخصصی حوزوی در زمینه چگونگی ارتباط و همکاری میان تفکرات و توانمندی‌های حوزوی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و استفاده از آن در عرصه علم و فرهنگ ارائه و مقرر شد این شورای تخصصی، در زمینه تدوین نظریه فرهنگی انقلاب و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی میان فضلای حوزه؛ با تمرکز و اولویت بخشی به این امور، تلاش و فعالیت خود را گسترش دهد.

همچنین با تایید و تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی آقایان طباطبایی‌نژاد، فرجام، جمشیدی، پارسانیا، واعظی، ربانی، آذربایجانی، خسروپناه، عباسی و آقا نظری به عنوان اعضای شورای تخصصی حوزوی انتخاب شدند.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان مطرح و بر انجام وظایف و ایفای نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای تحقق این فرمایشات تاکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.