به گزارش ایرنا ، در این نشست که مدیران کنسولی وزارتخانه های دوطرف مدیریت آن را برعهده داشتند افزایش تسهیلات روادید برای ماموران ، بازرگانان ، سرمایه گذاران ، گردشگران، دانشجویان و نیز موضوع زندانیان ، مهاجران وهمکاری های پلیس دو کشور برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و تروریسم مورد تبادل نظر و توافق قرار گرفت.
علی چگینی مدیرکل کنسولی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای این نشست را بسیار خوب توصیف کرد و از برقراری ساز و کار اجلاس کنسولی که هر شش ماه یکبار در وین و تهران برگزار خواهد شد، خبر داد.
خانم الیزابت تیشی فیسلبرگر (TICHY-FISSLBERGER Elisabeth ) مدیرکل حقوقی و کنسولی وزارت خارجه اتریش نیز با ابراز رضایت از پیشرفت های بدست آمده در این اجلاس آن را آغاز همکاریهای دو کشور به عنوان یک بستر جهت توسعه سایر زمینه های روابط یاد کرد.
عباداله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش نیز با مثبت خواندن این اجلاس ابراز امیدواری کرد که از این پس شهروندان دو کشور از تسهیلات بیشتری برای آمد و شد به خاک یکدیگر بهره مند می شوند و روابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی دوطرف بویژه در فضای پسابرجام شتاب بیشتری خواهد یافت.
براساس سند توافقات این اجلاس که به امضای طرفین رسید ، قرار است دور دوم اجلاس مذکور ظرف شش ماه آینده در تهران برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.