به گزارش ایرنا «علی ماجدی» امروز (سه شنبه) در نشست همکاری فعالان اقتصادی ایران و جمهوری فدرال آلمان افزود: با رویکرد دولت یازدهم بتازگی رئیسان جمهوری چین، کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا در ایران حضور یافتند و رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز به ایتالیا و فرانسه سفر کرد.
ماجدی گفت: ایران با برخورداری از انرژی فراوان و نیروی انسانی تحصیلکرده و ارزان، توانایی نخست توسعه منطقه خاورمیانه را دارد.
وی راهکار بلندمدت تامین صلح و ثبات و مبارزه با تروریسم بویژه به توجه به روانه شدن پناهجویان به سوی کشورهای اروپایی مانند آلمان را «توسعه منطقه و ارتقای سطح زندگی ساکنان آن» دانست و همکاری شرکت های ایرانی و آلمانی را همسو با رشد و توسعه منطقه خواند.
ماجدی افزود: جهانی شدن ایجاب می کند منطقه خاورمیانه از این وضع نجات پیدا کند و کشورها و شرکت هایی موفقند که بدانند سرمایه گذاری در کدام کشور منطقه مهم است.
وی اضافه کرد: شرایط حاکم بر اقتصاد جهان به گونه ای است که اگر نتوانیم آینده را آنگونه که باید پیش بینی کنیم به طور قطع متضرر می شویم.
وی ادامه داد: امروز جهانی شدن یک واقعیت و پیدایش رقبای جدید در صحنه بین المللی یک حقیقت محض است. امروز اقتصاد چین و هند نشان می دهد روند اقتصادی دنیا تا دهه 2050 تغییر می کند و آمریکا دیگر اقتصاد اول جهان و آلمان در رده سوم جهان نخواهد بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین خطاب به فعالان اقتصادی آلمانی گفت: امروز ایران را به عنوان یک بازار مصرفی ۸۰ میلیونی نگاه نکنید؛ بلکه کشور ما یک فرصت سرمایه گذاری است که می توانید کالاهای خود را با همان کیفیت به قیمت پایین تر تولید کنید و به بازارهای منطقه نزدیک باشید.
به گفته وی، شرکت زیمنس آلمان پیشینه همکاری 140 ساله با ایران دارد و بتازگی با انتقال فناوری نوع F نه فقط این دانش را در نیروگاه های نوین ایران بلکه در کشورهای همسایه نیز به کار گرفته است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین گفت: امروز با وجود گرفتاری هایی که در بخش بانکی داریم به عنوان نماینده ایران در آلمان شاهدم دو جلسه برای حل معضلات بانکی در آلمان و یک نشست در تهران برگزار شد و دولت آلمان با خزانه داری برای رفع معضل همکاری های بانکی صحبت کرد.
وی خواستار به روز رسانی هر چه زودتر سیستم بانکی ایران شد.
به گزار ایرنا، آنگونه که رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۴ در سفر هیات ۶۰ نفره اقتصادی ایران به ایالت باواریا آلمان گفت، در زمان تحریم روابط تجاری ایران و آلمان به پایین ترین میزان رسید و حجم تجارت دو کشور دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار شد.
قرار بود نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و آلمان پس از 14 سال توقف، اردیبهشت ماه امسال با حضور «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان که معاون صدراعظم این کشور است، برگزار شود که به گفته سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان سفر گابریل به تهران به دلیل بیماری به تاخیر افتاد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.