به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروی دریایی آمریکا در حال مذاکره برای ساخت نخستین ناوشکن از سری جدید ناوشکن های کلاس «آرلیگ برک» است.

سفارش ساخت این کشتی از یکسو به معنای اشتغالزایی برای کارخانه های کشتی سازی در ایالت مین آمریکا و از سوی دیگر، به منزله ایجاد یک توان دفاعی جدید برای نیروی دریایی این کشور به شمار می رود.

نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر امکانات تعدادی از ناوهای جنگی خود را برای دفاع در برابر تهدیدات موشکی از جانب ایران و کره شمالی ارتقاء داده است. اما هیچ یک از این کشتی ها قادر به مقابله همزمان با موشکهای بالستیکی با توان پرواز بالا و هواپیما و موشکهای متعارف نیستند.

مدل «فلایت ۳» از کلاس «آرلیگ برک» به یُمن کاربست یک سیستم رادار ارتقاء یافته،‌ چندکاره خواهد بود. این سیستم رادار را شرکت پیمانکار دفاعی «رایثون» تهیه کرده است.

گفتنی است که اوایل هفته جاری دو سناتور ایالت مین به نامهای سوزان کالینز و آنگس کینگ از طرحها برای ساخت کشتی جدید پرده برداشتند.

ناخدا تورایا کنت،‌ سخنگوی نیروی دریایی آمریکا، گفته است که بخشی از هزینه های ساخت این کشتی تأمین شده است. کنگره آمریکا یک میلیارد دلار برای ساخت این کشتی اختصاص داده است؛ اما برای تکمیل ساخت آن ۴۳۳ میلیون دلار دیگر مورد نیاز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.