به گزراش ایرنا ، فاکس نیوز سه شنبه شب نوشت که 'پیتر روسکام، باب دولد و رندی هالتگرن 'در نامه خود مدعی شدند که نگران هستند قرارداد بوئینگ و ایران منجر به تقویت 'بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان' شده و هواپیماهای مسافربری به 'نظامی' تبدیل شوند.
این سه عضو کنگره از ایالت ایلینویز آمریکا در نامه خود مدعی پشتیبانی مالی ایران از تروریسم شده و ایران را متهم می کنند که در گذشته از هواپیماهای مسافربری برای ارسال تسلیحاتی مانند راکت و موشک به گروههای 'تروریستی' استفاده کرده است.
روساکم، دالد و هولتگرن سه نماینده افراطی جمهوریخواه کنگره آمریکا در نامه شدید اللحن خود از دنیس مولنبرگ مدیر عامل شرکت بوئینگ درخواست کردند تا این شرکت از توافق با ایران و تجهیز این کشور به هواپیماهای مسافربری و دیگر خدمات صرف نظر کند.
بسیاری از نمایندگان آمریکا در طرح و اقدام های مختلف ضد ایرانی درصدد هستند تا مانع از گسترش روابط اقتصادی ایران با شرکت های بزرگ اقتصادی در جهان شوند.
به گزارش فاکس نیوز ؛ 'پیتر روسکام روزهای گذشته با رسانه های اروپایی مصاحبه هایی انجام داد تا ایرباس را نیز وادار سازد که از قرارداد ۲۵ میلیارد دلاری فروش ۱۱۸ هواپیمای مسافربری به ایران چشم پوشی نماید. وی همچنین جمعه گذشته الحاقیه قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) را به کنگره تقدیم کرد که در آن پنتاگون از اعطای پروژه های خود به شخصیت های حقوقی که با ایران مراوده داشته باشند ممنوع می شود.'

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.