به گزارش ایرنا، یک نشریه امریکایی معتقد است که اگر هیلاری کلینتون جانشین باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا شود، وارث وی در تلاش برای عدم فروپاشی توافقنامه هسته ای با ایران با وجود تمام فشارهای شدید مخالفان این توافقنامه خواهد شد.

نشریه آنلاین هافینگتون پست با اشاره به مقاله روز دوشنبه نیویورک تایمز در مورد نقش اولیه کلینتون به عنوان وزیر خارجه در حصول توافق با ایران نوشت : وی پیش از این توانایی خود را در نظارت بر فعالیت هسته ای ایران ثابت کرده است.

نیویورک تایمز نوشته بود کلینتون این موضوع را که چگونه شالوده یک توافق هسته ای با ایران را با وجود شک و تردیدهای اولیه اش ریخته است ، موضوع رقابت انتخاباتی خود قرار داده است.

جسیکا شولبرگ خبرنگار نشریه آن لاین با گریز به مقاله نیویورک تایمز نوشت : کلینتون در ابتدا به دلیل عدم حمایت اوباما از تشدید تحریمها علیه ایران از وی برید ولی بعدا با رئیس جمهوری امریکا همراه شد.

شولبرگ با اشاره به این که کلینتون در صورت پیروزی در انتخابات با نخستین آزمایش تمایل خود برای سدکردن راه قانونگذاران تندرو در اعمال تحریم های جدید علیه ایران روبه رو خواهد شد که می تواند توافقنامه را در معرض تهدید قرار دهد.

کلینتون در سال ۲۰۱۳ وزارت خارجه را ترک کرد و جان کری جانشین وی شد و بر یک رشته پیشرفت های سیاسی نظارت کرد تا اینکه توافقنامه هسته ای ژوئیه ۲۰۱۵ حاصل شد.

بنوشته شولبرگ ، کلینتون که زمانی جامعه بین الملل را به پیوستن به امریکا و اعمال فشار بیشتر بر ایران دعوت می کرد در صورت رئیس جمهوری شدن احتمالا سعی خواهد کرد برخی از همان قانونگذاران تندرویی را که با وی همراهی می کردند، اکنون دوباره در حفظ و صیانت از توافقنامه همراه خود کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.