به گزارش ایسنا، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود که بعد از سخنرانی جان کری وزیر امور خارجه این کشور برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر رییس جمهوری کره جنوبی به همراه یک هیئت بزرگ اقتصادی به تهران گفت: در این خصوص باید از رئیس جمهور و دولت کره جنوبی سوال کنید و قرار نیست ما درباره سفر وی به تهران موضعی داشته باشیم. آن‌ها خود باید درباره روابط دوجانبه‌شان صحبت کنند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی با تاکید بر این‌که کره‌ای‌ها خود باید درباره سفر رییس جمهورشان به ایران صحبت کنند، افزود: به عنوان دولت آمریکا، ما با ایران روابط دیپلماتیک نداریم و طرحی نیز برای تغییر در این امر وجود ندارد. ما با ایران برای رسیدن به توافق هسته ای تعامل داشتیم، همچنین با این کشور تعاملاتی در خصوص شرکت این کشور در گروه حامیان بین المللی سوریه داشتیم ولی هیچ تلاشی برای گسترش این تعاملات صورت نمی گیرد.

وی با ادعای این‌که ایران همچنان توان انجام دادن فعالیت‌های بی‌ثبات کننده را دارد و این کار را در منطقه ادامه می‌دهد در اظهاراتی خصمانه گفت: ایران همچنان حامی تروریسم است و ما اختلاف‌های عمده‌ای با ایران داریم.

وی در ادامه اضهارات ضد ایرانی خود افزود: ما خواستار تغییر در این مساله هستیم ولی حتی با وجود حل وفصل موضوع هسته‌ای ایران، شاهد چنین روندی نیستیم و به فشارهای خود به این کشور ادامه می‌دهیم. ما حق افزایش فشارها را در صورت اقتضا برای خود محفوظ می‌دانیم.

کربی همچنین درباره تحولات سوریه گفت: ترک مخاصمه وامکان دسترسی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه بخش‌های عمده در فرآیند تلاش برای رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه هستند ولی موضوع اصلی فرآیند دیپلماتیک و رسیدن به راه حلی برای انتقال سیاسی است.

وی با اشاره به آتش بسی که روسیه و آمریکا بر سر آن توافق کرده‌اند، افزود: ما از همه گروه‌ها می‌خواهیم به ترک مخاصمه پایبند باشند و به دنبال فرصتی برای به هم زدن اوضاع چه در حلب یا در هر جای دیگری نباشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.