قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه اخیر این تشکل سیاسی اظهار داشت: جلسه ۷ ساعته شورای عالی مستقلین و اعتدالگرایان با عنوان کارآمدی عصر سه‌شنبه با حضور اکثریت اعضا در دفتر مرکزی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه جمعی از دبیران کل احزاب، چند منتخب فعلی مجلس، تعدادی از وزرا و معاونین روسای دولت‌های سابق و جمعی از اساتید حضور داشتند.

حشمتیان به مصوبات و تصمیمات جلسه اخیر تشکل سیاسی مطبوع خود اشاره و تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که بنده علاوه بر ریاست جبهه مسئولیت سخنگویی جبهه را نیز بپذیرم و مصوبات جلسه را بدون کم و کاست به اطلاع عموم برسانم.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ادامه داد: قرار شد تیم ۶ نفره‌ای با حضور دو تن از نمایندگان اسبق مجلس، دو تن از دبیران کل احزاب و دو نفر از اساتید دانشگاه برای تدوین پیش‌نویس منشور جبهه مستقلین و اعتدالگرایان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول و دوم انتخابات ۸۶ نفر از کاندیدای مورد حمایت مستقلین رای آوردند، گفت: تاکنون ۴۰ منتخب در دو روز گذشته از معتدلان اصلاح‌طلب و اصولگرا برای پیوستن به جبهه اعلام آمادگی کردند و تیمی ۷ نفره را تعیین کرده‌ایم تا در رابطه با کاندیدای مطرح برای هیات رئیسه ریاست مجلس و همچنین روسای کمیسیون‌ها شناسایی و چهره‌های منتخب مقبول‌تر را برای تصدی هیات‌رئیسه و روسای کمیسیون‌ها معرفی کنند.

حشمتیان افزود: تصمیم گرفته‌ایم که بدون وقفه با آقایان لاریجانی و عارف به مذاکره بپردازیم و از آنها خواسته شود که فضا را برای جوان‌تر ها و تازه‌نفس‌ترها باز کنند و هیات رئیسه و ریاست مجلس از قبضه دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا بیرون بیاید.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از روسای کمیته‌های امور روحانیون، سیاسی و بانوان برای پیگیری و ملاقات و رایزنی با آقایان روحانی، هاشمی، ناطق نوری، سیدحسن خمینی، لاریجانی و عارف تشکیل شوند.

وی ادامه داد: بنا داریم در ملاقات با رئیس‌جمهور درمورد ترمیم کابینه و کارآمدی بهتر دولت با معرفی چهره‌های شاخص جریان سوم اقدام به عمل آید تا مردم ایران در رابطه با آینده خود با روی کار آمدن چهره‌های مستقل و اعتدالگرا امید بیشتری به آینده داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.