به گزارش فارس پس از انتشار خبری که هفته گذشته با عنوان "حساب مجموعه «پالایش و پخش» به دلیل بدهی مالیاتی بسته شد" و از مسدود شدن حساب ارزی و ریالی پالایشگاه‌ها و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی به دلیل بدهی ۳۷ هزار میلیارد ریالی مالیاتی خبر می داد، مطلع شدیم که سازمان امور مالیاتی حساب اشخاص حقیقی که عضو هیات مدیره هر یک از ۹ پالایشگاه و همچنین از اعضای هیات مدیره مجموعه ملی پالایش و پخش در سنوات مختلف (از سال ۹۰) به بعد فعالیت می کردند را به دلیل آنچه که بدهی مالیاتی عنوان شده مسدود کرده است.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی از آن است اداره امور مالیاتی حکم بازداشت اموال هر یک از این افراد را به میزان بدهی مالیاتی پالایشگاه صادر و اجرایی کرده است به طوری که همه اموال منقول، صندوق امانات موجود در بانکها، فیش حج و ... را مصادره کرده تا بدهی مالیاتی شرکت‌های پالایش و پخش به دولت پرداخت شود.

براساس اسنادی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قراردارد،به عنوان مثال اموال بازداشت شده به ازای بدهی مالیاتی مجموعه شرکت پالایش نفت اصفهان میزان ۳۳۳ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان است که این رقم بدهی باید پرداخت شود تا اموال اشخاص حقیق که در این مجموعه فعالیت می کنند از بازداشت خارج شود.

این گزارش اضافه می کند طبق قانون مجموعه پالایش و پخش فراورده‌های نفتی به نمایندگی از همه مجموعه های پالایشی کشور وظیفه پرداخت مالیات پالایشگاه ها را دارد که به دلیل عدم پرداخت مالیات به موقع موجب مسدود شدن حساب شرکتها و اشخاص حقیقی فعال در این مجموعه ها شده است.

یک مقام مطلع ضمن تائید مسدود شدن حساب‌ اعضای هیات مدیره پالایشگاه‌های کشور به خبرنگار فارس گفت: انتظار بر این است که وزرای نفت و اقتصاد هرچه سریعتر این مشکل را حل و فصل کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.