به گزارش شانا، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت گفت: این مرکز با هدف حصول اطمینان از توانمندی مدیران آتی این صنعت، قابلیتهای بالقوه و استعدادهای مدیریتی وزارت نفت را شناسایی و بالفعل می کند.

محمد دیانت با بیان این مطلب افزود: با توجه به نیازی که از سالها قبل در ارتباط با بحث تربیت و پرورش مدیران در حوزه های مختلف وزارت نفت احساس می شد و نظر به بازنشستگی بخش قابل توجهی از مدیران صنعت نفت و همچنین تحولات عرصه مدیریتی در دنیا و رقابت صنعت نفت در سطح جهانی، لازم بود برنامه مشخصی با هدف تربیت و پرورش مدیران ارشد این صنعت تدوین شود.

وی تصریح کرد: بنابراین به دنبال طرح ضربتی پرورش مدیران در سال ٩٣ و پس از آن، ابلاغ ایجاد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت در مردادماه پارسال از سوی وزیر نفت، تدوین برنامه ویژه ای در دستور کار قرار گرفت تا به واسطه آن، افراد شایسته ای برای تصدی سمتهای مدیریتی این صنعت انتخاب و آموزش داده شوند تا در آینده بتوان بنا به ضرورت از این افراد استفاده کرد.

دیانت با اشاره به ابلاغیه وزیر در خصوص ایجاد مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، گفت: در این ابلاغیه تصریح شده است که باید متوسط سن مدیران صنعت نفت تا سال ١٤٠٠ به ٤٠ سال برسد و این امر، حاکی از برنامه ریزی وزارت نفت برای جوانگرایی در سیستم مدیریتی و ایجاد تحرک و نشاط کاری بیشتر در صنعت نفت است.

وی پرورش مدیران آینده صنعت نفت را استراتژی درازمدتی عنوان کرد که نیاز به سرمایه گذاری و برنامه ریزی دارد.

دیانت با بیان این که تربیت و پرورش مدیران آینده صنعت نفت با دوراندیشی و نگاه به آینده پی ریزی شده است، اظهار کرد: در آینده کسانی به سمتهای مدیریتی وزارت نفت منصوب می شوند که پیش از آن، گواهینامۀ حرفۀ مدیریتی مربوطه را از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت دریافت کرده باشند.

به گفته این مقام مسئول، سرمایه های عظیم صنعت نفت تحت مدیریت مدیران ارشد این صنعت قرار دارد و از این رو می توان با بهره مندی از مدیران کارآمد، گام بلندی در مسیر مدیریت سرمایه های کلان این صنعت برداشت.

وی با بیان این که باید مدیران صنعت نفت علاوه بر تسلط به دانش مدیریت، با ابزارهای روز مدیریت، دانش و فناوری جدید نیز آشنا باشند، ادامه داد: در چنین شرائطی، مسیر دستیابی به اهداف هموار و بهره وری افزایش می یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.