به گزارش ایرنا، یک هفته قبل برخی رسانه های منطقه اعلام کرده بودند که این پرواز معمولا بدون آنکه مسافری داشته باشد تنها با خلبان و خدمه آن در بانکوک فرود آمده و این موضوع باعث دلخوری مقامات تایلندی شده است.

پرواز «ایرکوریو» هر هفته یک بار بین پایتخت های دو کشور انجام می شد اما در هفته های گذشته شمار مسافران آن روز به روز کمتر شد، تا جاییکه عنوان شد این پرواز هفته گذشته بدون حتی یک مسافر به زمین نشسته است.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از منابع مطلع گزارش کرده که پروازی که می بایست در بانکوک فرود می آمد، طبق برنامه امروز از کره شمالی در فرودگاه پایتخت تایلند به زمین ننشسته است.
گزارش می افزاید، نوشته های اطلاعات این فرودگاه هم با خطوط قرمز نشان داده که این پرواز لغو شده است.
با این حساب چون پرواز اول وارد فرودگاه نشده صفحه اطلاعات پروازی نشان داده که پرواز برگشتی نیز برای روز چهارشنبه مد نظر قرار نگرفته است.
گزارش خبرگزاری کره حاکی است که اصلی ترین علت لغو پرواز مداخله دولت تایلند و همراهی این کشور با تحریم های شورای امنیت بوده است.
این تحریم ها زمانی اعمال شد که کره شمالی در روز ششم ژانویه یک آزمایش هسته ای جدید انجام داد و دست به آزمایش های موشکی بالستیکی دوربرد زد.
کره شمالی می گوید آزمایش موشک دوربرد برای پرتاب یک ماهواره در ماه فوریه بوده اما کره و آمریکا می گویند از ماهواره ای که این کشور مدعی پرتاب آن شده تاکنون علائمی به زمین مخابره نشده است.
تایلند اعلام کرده است که به رغم تحریم های شورای امنیت از سال 1975 میلادی که روابط رسمی با کره شمالی برقرار کرد، مناسبات سیاسی و اقتصادی خوبی با این کشور دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.