به گزارش خبرآنلاین، موضوع عدم پرداخت عیدی بازنشستگان راه آهن بارها توسط مخاطبانی که از صندوق بازنشستگی کارکنان راه آهن حقوق دریافت می کنند در سرویس مشکلات مردم عنوان شده بود.
در نشست خبری محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، موضوع عدم پرداخت عیدی بازنشستگان راه آهن را مطرح کردیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تایید مسئله عدم پرداخت عیدی این بازنشستگان گفت: این اشخاص از صندوقهای مرتبط با خود، عیدی می گیرند. باید این صندوقها اقداماتی برای تقویت خود انجام دهند. ولی در حال حاضر دولت کل مطالبات صندوق بازنشستگان لشکری را می پردازد. درباره صندوق بازنشستگی کشوری نیز این صندوق ۱۰ درصد از اعتبارات خود را از دولت دریافت می کند. باز هم ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر توسط دولت به این صندوق از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پرداخت شد.
نوبخت در ادامه گفت: بازنشستگان راه آهن از شکل دیگری استفاده می کنند. بخشی از هزینه های اقدامات رفاهی را شرکت راه آهن می پردازد که ناتوان از پرداخت است. هفته قبل قرار شد این بخش را هم سازمان بازنشستگی کشوری تقبل کند که 130 میلیارد تومان بیشتر نیست. این را نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقبل به پرداخت کرد. امروز با بازنشستگان فرهنگی دیدار داشتیم و بازنشستگان راه آهن نیز بودند و این مشکل را بیان کردند. انشالله در اردیبهشت ماه این مطالبات پرداخت می شود.
سخنگوی دولت گفت: بازنشستگان صندوق بازنشستگی راه آهن حقوق گرفته اند ولی عیدی دریافت نکرده اند که امیدواریم این ماه پرداخت شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.