به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی به کناره‌گیری «تد کروز» از ادامه رقابت‌های جمهوری خواهان برای کسب نامزدی نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، اشاره کرد و نوشت که ممکن است «دونالد ترامپ» واقعاً رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باشد.

این گزارش سپس در وصف ترامپ نوشت، او مردی است که به صورت فعال زنان را تحقیر می‌کند و در مبارزات انتخاباتی خود، طرفدارانش را ترغیب به خشونت می‌کرد و تمامی مسلمانان را از ورود به آمریکا منع می‌کند اما با این وجود احتمال می‌رود ترامپ که سابقه سیاسی ندارد بتواند بالاترین مقام در آمریکا یعنی ریاست‌جمهوری را به دست آورد.

گاردین ادامه داد که هرگز تصور نمی‌شد که چنین چیزی رخ دهد اما شب گذشته در انتخابات درون حزبی «ایندیانا» که اصلا کسی فکر نمی‌کرد، ترامپ پیروز شود، ترامپ توانست رقیب خود یعنی کروز را شکست دهد و با کناره‌گیری کروز از رقابت‌های انتخاباتی، ترامپ نامزدی نهایی جمهوری‌خواهان را به دست آورد.

این روزنامه انگلیسی توضیح داد، ترامپ واقعاً‌ همانطور که همیشه می‌گوید، در حال پیروزی است. این یک شوخی نیست بلکه واقعیت است.

ترامپ موفق شد در انتخابات درون حزبی ایندیانا کروز را شکست دهد و مسیر خود به سوی نامزدی نهایی جمهوری خواهان در انتخابات سراسری ۲۰۱۶ آمریکا را هموار کند.

این نامزد پیشرو جمهوری‌خواه بعد از پیروزی در انتخابات ایندیانا گفت: «این یک روز و شب و سال غیرقابل باور است».

ترامپ در حالی در انتخابات درون حزبی ایندیانا پیروز شد که نظرسنجی‌های اولیه نشانگر رقابت شدید بین ترامپ و کروز بود و کروز هر آنچه که لازم بود را برای پیروزی در این انتخابات صرف کرده بود. قبل از این انتخابات میان دوره‌ای نیز، برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه اصرار داشتند که دلیگیت‌ها از رسیدن نامزدی نهایی به ترامپ جلوگیری می‌کنند اما ناگهان با کناره‌گیری کروز از ادامه رقابت، شبح یک گردهمایی رقابتی کمرنگ شد و هم‌اکنون انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان یک نمایش یک نفره است و آن یک نمایش یک مرد بزرگ، نارنجی و رعب‌آور است.

این گزارش سپس نوشت، روابط میان کروز که ترامپ او را خالی‌بند می نامد و ترامپ از نظر سیاسی کاملاً شفاف بوده است و در نهایت ترامپ در صورتیکه بخواهد در انتخابات سراسری آمریکا، «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها را شکست دهد، به حمایت اوانجلیک‌ها که حامی کروز هستند، نیاز دارد. بنابراین با کناره‌گیری کروز، ترامپ به همپیمان کروز تبدیل شده است و دیگر مخالف او نیست.

طبق این گزارش، بعد از کناره‌گیری کروز، «رینس پریباس» رئیس حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد با کناره‌گیری کروز از رقابت‌ها، ترامپ نامزد احتمالی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا لقب گرفته است.

وی از جمهوری خواهان خواست که در انتخابات نهایی ریاست‌جمهوری آمریکا از ترامپ حمایت کنند و گفت که تمرکز باید بر شکست هیلاری کلینتون باشد.

حال که ترامپ تمامی ۵۷ دلیگیت ایندیانا را به دست آورده است، مسیر شادی‌بخشی به سوی کسب یکهزار و ۲۳۷ دلیگیت لازم برای پرهیز از یک گردهمایی رقابتی در کلیولند در تابستان امسال در پیش دارد و او هیچ مخالفی مقابل خود ندارد.

گاردین سپس نوشت، ایندیانا درست در لحظه‌ای قرار گرفته است که کروز می‌گفت اگر ترامپ بار دیگر برنده شود، «آمریکا به سوی پرتگاه حرکت می‌کند». شاید حق با کروز باشد. تا انتخابات ماه نوامبر ریاست‌جمهوری آمریکا راه درازی در پیش است. در همین حال، نرمال جدید در آمریکا واقعا یک حقیقت عجیب و غریب است. دونالد ترامپ در حال پیروزی است و هیچ‌کس از جمهوری‌خواهان نمی‌تواند او را متوقف کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.