به گزارش بانک مسکن، «عباس آخوندی» در جمع مدیران بلندپایه بانک مسکن گفت: بانک توسعه‌ای مسکن می‌تواند سیکل رکودی این بازار را با یک مداخله سامان‌مند اقتصادی به مسیر رونق هدایت کند.
آخوندی افزود: بانک مسکن در صورت تبدیل به یک بانک توسعه‌ای باید همه ابزارهای پولی و مالی را برای تجهیز منابع فعال کند؛ به این مفهوم که دوباره صندوق پروژه برای تامین مالی پروژه‌های بزرگ داشته باشیم.
این مقام مسئول، از تلاش برای کسب مجوز تامین مالی ساخت شهرک‌های مسکونی (ساختمان سازی در مقیاس‌های بزرگ) از شورای پول و اعتبار خبر داد و اعلام کرد با صدور این مجوز اجازه راه‌اندازی صندوق پس‌انداز و تسهیلات مسکن پروژه‌ای و منطقه‌ای به بانک مسکن داده می‌شود.
وی گفت: این صندوق‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سابقه فعالیت در تامین مالی پروژه‌های بزرگ ساختمانی را داشت و با اتکا به سپرده‌های متقاضیان مسکن در همان منطقه یا محله و همچنین جذب سرمایه‌های نقدی سرمایه‌گذاران ساختمانی مقیم همان منطقه، منابع مالی مورد نیاز برای ساختمان سازی انبوه مسکونی را تامین می‌کند.
وی بر استفاده از صندوق‌های زمین و ساختمان و ابزارهای بازار سرمایه و بورس برای تامین مالی بخش مسکن تاکید کرد.

** لزوم ارائه مشاوره مالی در بانک مسکن
وزیر راه‌ و ‌شهرسازی تصریح کرد: شعبه های بانک مسکن باید از حالت گیشه‌ای خارج شود و به خانواده ها بویژه خانوارهای متقاضی خرید مسکن مشاوره مالی بدهد.
وی ادامه داد: حضور یک مشاور مالی در هر شعبه بانک مسکن نیاز است تا وقتی افراد برای خانه دار شدن مراجعه و سوال می کنند، بتواند با ارائه مشاوره، فرایند خانه‌دار شدن را برای هر مراجعه‌کننده توضیح دهد.
به گزارش ایرنا، پیشتر آخوندی اعلام کرده بود برای تامین مسکن مورد نیاز مردم و جوانان، «رژیم پس انداز و پرداخت تسهیلات بانکی» در دستور کار دولت قرار گرفته است.
به گفته وی، رژیم پس انداز برای خرید مسکن سبب می شود زوج های جوان با پس انداز ۴۰۰میلیون ریال، پس از یک سال با استفاده از تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی صاحب خانه شوند؛ اگر زوج ها شاغل باشند و هر کدام ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بگیرند، با احتساب یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۸۰۰ میلیون ریال پس انداز، آنان برای خرید یک واحد مسکونی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی منابع مالی خواهند داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.