به گزارش ایرنا به نقل از فرابورس، مدیر نظارت و بازرسی فرابورس این معامله ۵۱ میلیون یورویی در فرابورس ایران را نشاندهنده عزم جدی سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار سهام دانست.
«افسانه اروجی» در مورد جزئیات این معامله افزود: این معامله از طریق یکی از کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران انجام شد.
وی اعلام کرد انتقال وجه این معامله از طریق سوییفت صورت گرفت.
به گفته اروجی، همه مسائل نظارتی و همچنین مفاد مواد هفت و هشت آیین نامه سرمایه‌گذاری خارجی در این معامله رعایت شده است.
این مسئول اضافه کرد: از آنجا که خریدار خارجی تحت حمایت سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران بود، ارز با نرخ مبادله ‌ای محاسبه شد.
به گزارش ایرنا، پس از اجرای برجام و رفع تحریم ها بانکی و مالی، سرمایه گذاران خارجی به فعالیت در بازار سرمایه ایران اقدام کرده اند.
سرمایه گذاران خارجی همانند فعالان ایرانی، پس از اخذ کد معاملاتی می توانند در بازار سرمایه و بورس اقدام به خدید و فروش کنند.
نهم فروردین ماه امسال مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: آمارها نشان می دهد فعالیت سرمایه گذاران خارجی در دو ماه پایانی سال 1394 افزایش چشمگیری داشت، به گونه ای که ارزش معاملات آنها در پایان آذرماه 42 میلیارد ریال بود اما پس از اجرای برجام این رقم با رشدی 12 برابری به 511 میلیارد ریال رسید.
به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، سرمایه گذاران ۳۵ کشور در بازار سرمایه ایران فعالند.
محسنی گفت: این شرکت 567 کد سهامدار خارجی را تا پایان پارسال صادر کرد که در این فهرست نام 33 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.