به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی چین اعلام کرد: «بانک مرکزی و گمرک چین به شرکت‌ها اجازه خواهند داد که «واردات و صادرات مکرر» طلا و محصولات طلا داشته باشند تا با یک مجوز را برای ۱۲ محموله خود استفاده کنند. »

بر اساس اعلام گمرک چین، طرح آزمایشی ساده‌سازی مقررات و اعمال آن در پکن، گوانگ‌ژو، کینگ‌دائو،‌نانجینگ و شن‌ژن تا اول ژوئن به طول خواهد انجامید.

در حالی که افزایش درآمدها و رشد اقتصادی خرید طلا، شمش و سکه‌ را تقویت کرده است، مصرف طلا در چین افزایش یافته است. تقاضا از عرضه داخلی فراتر رفته و این کشور به واردات شمش از سوئیس، هنگ‌کنگ و کشورهای دیگر روی آورده است.

بانک مرکزی همچنین به منظور تنوع بخشیدن به ذخایر ارزی خارجی خود هر ماه به دارایی‌هایش اضافه می‌کند. در سال جاری قیمت‌ها در بورس طلای شانگهای رشدی 20 درصدی داشته‌اند که تقریبا مشابه با رشد قیمت جهانی بوده است.

جیانگ شو، تحلیلگر ارشد شرکت مدیریت سرمایه و دارایی‌های مالی شانگدونگ اعلام کرد: « این حرکت موجب کاهش کاغذبازی و سرعت گرفتن واردات طلا خواهد شد چرا که قبل از آن واردکنندگان از بانک مرکزی سهمیه داشتند و مجبور بودند هر محموله دریایی خود را ثبت و گزارش دهند.»

ماه گذشته چین، به منظور ایجاد یک شاخص منطقه‌ای و تقویت تاثیر جهانی خود در یک روز دو بار به تثبیت قیمت طلا پرداخته بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.