به گزارش ایرنا، در علم پزشکی بیماری به نام «بیش انگشتی» وجود دارد و اکنون پزشکان چینی می گویند این نوزاد پسر نیز به همین بیماری مبتلاست.

با این حال به ندرت دیده شده که حتی در شرایطی با این بیماری، یک کودک این اندازه انگشتان دست و پا داشته باشد.
ظاهرا سابقه این بیماری در خانواده این کودک نیز وجود داشته است و تصاویری که رسانه های گروهی چین از این خانواده پخش کرده اند، نشان می دهد مادر این نوزاد نیز به همین بیماری مبتلا بوده و در دستانش بیش انگشتی دیده می شود.
نوزاد پسر که در استان «خونان» چین متولد شده اکنون سه ماه دارد و خانواده وی از هم اکنون خواستار توجه جدی پزشکان به وضعیت وی شده اند.
نکته تعجب آور دیگر این اتفاق نادر این است که دست چپ کودک دارای هشت انگشت است و اما دست راست او هفت انگشت دارد.
عکس های منتشره شده در مطبوعات چین همچنین نشان می دهد که این کودک دارای دو «کف دست» در هر دست است و در هر پا نیز هشت انگشت دارد.
شبکه خبری آسیا نیز در گزارشی اعلام کرد: با توجه به اینکه مادر وی دچار نارسایی ها و بیماری مشابه بوده است پزشکان این مشکل کودک را بی ارتباط با مسائل ژنتیکی نمی دانند.
تنها مسئله نگران کننده اینجاست که خانواده وی می گویند به دلیل همین مسائل ژنتیک قبل از تولد بارها به پزشکان چند بیمارستان مراجعه کرده اند اما هیچکدام از آنها تشخیص نداده بودند که کودکشان دارای بیماری «بیش انگشتی» است.
این خانواده که در یکی از استان های فقیر چین زندگی می کنند می گویند هزینه جراحی های این کودک نزدیک به 70 هزار دلار است و از هم اکنون از مردم خواسته اند در این زمینه به آنها کمک کنند.
پزشکان چینی می گویند که تا قبل از شش ماهگی و رشد بهتر و بیشتر کودک نمی توانند روی او عمل جراحی انجام دهند.
آساق**231**

تصاویری از نوزاد 31 انگشتی در چین

تصاویری از نوزاد 31 انگشتی در چین

تصاویری از نوزاد 31 انگشتی در چین

تصاویری از نوزاد 31 انگشتی در چین

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.