به گزارش ایرنا، «کنستانتین دولگوف» در بیانیه خود که امروز (پنجشنبه) انتشار یافت، افزوده است: خبر مرگ «ای. زیازین» تبعه روس در زندان پلیس مهاجرت و گمرک در سن دیگو ایالت کالیفرنیا به شدت نگران کننده است و مسکو بر لزوم دریافت اطلاعات در باره این واقعه تاکید می کند.
مقام روس با بیان این که این شهروند روس 10 روز پیش هنگام عبور قانونی از مرز آمریکا و مکزیک دستگیر شده بود، افزود: مطابق بند یک ماده 40 کنوانسیون اول ژوئن بین واشنگتن و مسکو (شوروی وقت)، دولت آمریکا موظف است هنگام دستگیری اتباع روسیه در خاک خود، مسکو را از این اقدام مطلع کند اما طرف آمریکایی چنین اقدامی نکرد.
وی افزود: وزارت خارجه روسیه این مساله را زیر نظر دارد. از مقام های آمریکایی می خواهیم، طرف روسی را از تمام جزییات حادثه مطلع کنند، تحقیقات دقیق در مورد مرگ این فرد انجام گیرد و نتیجه را به طرف روسی گزارش دهند.
نماینده تام الاختیار وزارت خارجه روسیه در امور حقوق بشر و دمکراسی در پایان بیانیه خود تاکید کرده است: کشته شدن ای. زیارین ششمین مورد مرگ افراد زندانی در بازداشتگاه های پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا در سه ماهه اول سال 2016بشمار می رود که نشانگر وضعیت نامناسب حقوق بشر در بازداشتگاه ها و زندان های این کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.