به گزارش ایرنا، پروفسور دکتر 'رضا عتیق' معاون دانشگاه ملی مالزی (یو.کی.ام) در این سمینار یک روزه که با حضور نمایندگانی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایران و مقامات دانشگاهی مالزی در کوالالامپور برگزار شد، اعلام کرد ارائه زبان فارسی به عنوان یک واحد درسی برای دانشجویان محلی و بین المللی از ماه سپتامبر سال جاری (شهریور) آغاز می شود.
وی گفت که با هدف توسعه همکاری با دانشگاه های ایران در بخش های مختلف، روابط خوبی با رایزنی علمی ایران در شرق آسیا برقرار شده که نتیجه این روابط به جز برگزاری این سمینار، برنامه ریزی برای تدریس زبان فارسی در دانشگاه ملی مالزی است.
معاون دانشگاه ملی مالزی از این اقدام به عنوان یک شروع خوب برای همکاری های بیشتر ایران و مالزی در بخش آموزش عالی یاد کرد.
وی به معرفی دانشگاه ملی مالزی و حضور دانشجویان بین المللی از جمله بیش از 250 دانشجوی ایرانی در این دانشگاه پرداخت و گفت که پیشتر تعداد دانشجویان ایرانی این دانشگاه حدود 650 نفر بوده است و همچنان حدود 10 استاد ایرانی در این دانشگاه فعالیت می کنند.
وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر با دانشگاه های ایرانی شد و حضور یک هیات علمی و دانشگاهی از ایران در این سمینار را برای شناسایی فرصت ها جهت انجام همکاری بیشتر موثر دانست.
'عباس قنبری باغستان' رایزن علمی ایران در شرق آسیا در حاشیه این سمینار در خصوص تدریس زبان فارسی از شهریورماه امسال در دانشگاه ملی مالزی به خبرنگار ایرنا، گفت: ما به دنبال راه اندازی کرسی دائمی زبان فارسی در مالزی هستیم.
وی گفت که تاکنون دو دانشگاه بزرگ و ملی مالزی برای داشتن کرسی زبان فارسی اعلام آمادگی کرده اند و امیدوارم بتوان به زودی در مورد آن تصمیم گیری کرد.
رایزن علمی ایران در شرق آسیا، ترویج زبان فارسی را یکی از اصلی ترین ماموریت هایی دانست که این رایزنی با جدیت آن را دنبال می کند.
یک هیات علمی - دانشگاهی ایران در این سمینار حضور داشتند.
سمینار 'افزایش همکاری های تحقیقی در آموزش عالی: همکاری ایران و مالزی' با حضور تعدادی از مقامات بلندپایه دانشگاهی ایران از جمله دکتر 'محمدجواد دهقانی' سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)توسط رایزنی علمی ایران در شرق آسیا و با همکاری دانشگاه ملی مالزی برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.