به گزارش خبرگزاری تسنیم، «منذر منذر» جانشین نماینده سوریه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه گفت تشدید تحرکات و بحران آفرینی گروه‌های تروریستی مسلح و در راس آنها جبهه النصره و گروه‌های همپیمان آنها تصادفی نبود، بلکه در سایه شکست این گروه‌ها در اجرای دستورات کشورهای معروف در انجام حمله گسترده از محورهای مختلف به شهر حلب همزمان با عقب‌نشینی هیئت موسوم به ریاض از آخرین دور مذاکرات سوری سوری در ژنو صورت گرفت.

وی در بیانیه‌ای که قرائت کرد، گفت روز گذشته(چهارشنبه) در نتیجه حملات گروه‌های تروریستی مسلح یا آن طور که برخی در شورای امنیت دوست دارند آنها را معارضان میانه‌رو بنامند، بیمارستان کودکان و زایشگاه الضبیط و محله‌های مسکونی حلب را گلوله‌باران کردند که تعداد شهدا به ۲۸ نفر و مجروحان به ۸۰ نفر افزایش یافته و وضع برخی مجروحان وخیم است.

منذر افزود من به نمایندگان کشورهایی که از اقدامات تروریستی در سوریه حمایت می‌کنند یا آن را پوشش می‌دهند، اعلام می‌کنم، نفاق و سیاسی‌کاری و بازی با خون مردم سوریه کافی است، چگونه ممکن است این گروه‌هایی که کودکان را در بیمارستان‌ها می‌کُشند و غیرنظامیان را هر روز به صورت بی‌هدف گلوله‌باران می‌کنند و شهر حلب را با هزاران گلوله و موشک و کپسول‌های گاز و خمپاره هدف قرار می‌دهند، معارضان میانه‌رو باشند؟ طی ۱۰ روز اخیر، دست‌کم ۱۱۸ نفر شهید و ۲۰۶ نفر مجروح شدند که بیشتر آنها زن و کودک و سالخورده هستند، این تروریسم تمام عیار است و هرگز نمی‌توان نام دیگری بر آن گذاشت.

منذر با اشاره به مشارکت صادقانه و جدی دولت سوریه در مذاکرات ژنو با هدف دستیابی به راه حل سیاسی بحران و کارشکنی هیئت مورد حمایت رژیم عربستان و تلاش آن برای شکست مذاکرات که در عقب‌نشینی آن از دور اخیر نمود پیدا کرد، گفت دولت سوریه به توافق توقف اقدامات جنگی بر اساس پایبندی‌اش به حفظ جان سوری‌های بیگناه و بازگشت امنیت و ثبات و مبارزه با تروریسم پایبند بود، ولی گروه‌های مسلح همپیمان با جبهه تروریستی النصره این توافق را به ویژه در حلب نقض کردند که تهدیدها‌ی هیئت ریاض به وضوح آن را نشان داد که خواستار به آتش کشیدن شهرهای سوریه و نقض آتش بس و تشدید عملیات نظامی علیه دولت سوریه شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از سانا،‌منذر اظهار داشت آنچه دولت سوریه در شهر حلب انجام می‌دهد، صرفا عمل به وظیفه‌اش در حمایت از شهروندانش در برابر تروریسم و پاسخ به تشدید حملات و کشتار و ویرانگری‌ای است که گروه‌های تروریستی در این شهر مرتکب می‌شوند.

وی افزود بار دیگر آمادگی دولت سوریه را برای مشارکت فعال در هر گونه تلاش صادقانه با هدف دستیابی به حل سیاسی که فقط سوری‌ها آینده خود و گزینه‌هایشان را از طریق مشارکت در گفت‌وگوی سوری سوری و به رهبری سوری و بدون دخالت خارجی و با تضمین حاکمیت و استقلال و وحدت سوری مشخص کنند و تصمیم بگیرند، اعلام می‌کنم.

منذر بر اهمیت توقف حمایت کشورهای حامی گروه‌های تروریستی از این گروه‌ها و ضرورت کنترل مرزها به ویژه مرزهای ترکیه و سوریه تاکید کرد، به گفته وی روزانه شمار زیادی از تروریست‌ها از طریق این مرزها به سوریه سرازیر می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.