به گزارش خبرگزاری ایلنا پس از آنکه سندیکاهای کارگری و احزاب مخلف دولت راهپیمایی روز جهانی کارگر را به دلیل اصلاحات مد نظر دولت در قانون کار پرشمارتر از سال های قبل برگزار کردند، شمار نمایندگان مخالف اصلاحات قانون کار در پارلمان این کشور افزایش یافته است.

رادیو بین المللی فرانسه از پارلمان این کشور گزارش داد که طرفداران تصویب این قانون برای تصویب اصلاحات جدید قانون کار ۴۰ رای کم دارند. علاوه بر این مخالفان تصویب این قانون به منظور خارج آن از دستور کار مجلس ۵ هزار پیشنهاد تغییر دیگر را هم افزوده‌اند که در نتیجه متن این قانون بازهم تغییر می‌کند.

بنابر این گزارش ده ها نفر از نمایندگان حزب سوسیالیست و تمامی نمایندگان حزب سبزها با این قانون مخالفت کرده اند.

رادیو بین المللی فرانسه در گزارش خود آورده که ۹ نفر از نمایندگان سوسیالیست عضو مجلس در مقاله‌ای در روزنامه "لیبراسیون" که داری جهت گیری‌های چپ گرایانه و سوسیالیستی است بعضی از جوانب این قانون از جمله معیارهای اخراج کارگران به دلایل اقتصادی را رد کرده‌اند.

مخالفان تغییر قانون کار معتقدند که اصلاحات مد نظر دولت سوسیالیستی این کشور بیش از حد لیبرال و به ضرر کارگران و حقوق بگیران است.

در راهپیمایی امسال روز جهانی کارگر در فرانسه علاوه بر نمایندگان سندیکاهای کارگری ‌اتحادیه های دانشجویان و دانش آموزان نیز حضور داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.