به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقانی با اشاره به پرونده باغات خشک شده تهران، اظهار داشت: اخیرا معاون شهردار تهران اعلام کردند که پرونده ۱۶۸ باغ را برای اجرای قانون، به محاکم قضایی فرستاده اند.

وی با بیان این‌که برای اجرای رای، محاکم قضایی به سوابق و شناسنامه باغ توجه می کنند، افزود: این امر در حالی انجام می شود که ما هنوز شناسنامه باغات تهران را در دست نداریم که به استناد آن و با امضای مالک و تعداد درختی که در آنجا وجود دارد استدلال کنیم و همچنین اطلاعاتی در خصوص تعداد درخت در یک باغ داشته باشیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که بر اساس قانون وظیفه نگهداری باغ به عهده خود مالک است، گفت: اگر مالک به انحاء مختلف به دنبال منعفت طلبی و از بین بردن باغ بود، این وظیفه براساس قانون بر عهده شهرداری تهران است که با متخلف برخورد و نسبت به نگهداری این باغ اقدام و همچنین از طریق محاکم قضایی از تخریب آن جلوگیری کند.

حقانی با تاکید بر این‌که هنوز شناسنامه باغات تهیه نشده است، گفت: در حالی که سال ۹۳ برای این موضوع بودجه گذاشتیم که تا سال ۹۴ شناسنامه باغات تکمیل و به شورا ارائه شود اما تا به امروز هنوز شناسنامه باغات معوق مانده و اجرا نشده است.

وی با بیان این‌که شاید کارهای کوچکی در مقاطع مختلف انجام شده باشد، اضافه کرد: همچنان این پروژه معوق مانده و تا شناسنامه باغات را نداشته باشیم و با متخلفان و افرادی که باغات را از بین می برند برخورد قانونی نکنیم و همچنین از صدور پروانه برای این باغات جلوگیری نشود نمی توانیم بگوییم در این کار موفق هستیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بنده معتقدم که اگر می خواهیم برای باغات شهر تهران کاری انجام دهیم باید آن‌ها را تملک و در اختیار مردم قرار دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.