به گزارش ایرنا، برتری ترامپ در انتخابات ایالت ایندیانا، نامزدی وی از حزب جمهوری خواه را مسجل کرد و تد کروز و جان کیسیک میدان رقابت را برای وی خالی کردند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: به احتمال بسیار زیاد، دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه و هیلاری کلینتون از حزب دمکرات در انتخابات روز هشتم نوامبر با یکدیگر رقابت کنند.

ترامپ در مصاحبه با ان بی سی، گفته بود که برای افزایش یک میلیارد دلاری هزینه های مبارزات انتخاباتی از سوی کمیته ملی حزب جمهوری خواه تلاش خواهد کرد.

ترامپ پس از پیروزی در ایالت ایندیانا، رای ۱۰۴۷ نماینده ایالت ها را به دست آورده و با توجه به کناره گیری رقیبان، برای کسب رای ۱۲۳۷ نمایندگان که برای نامزدی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری است مانعی ندارد.
سی ان ان نیز در باره نامزدهای دمکرات ها نوشت: سندرز نمی تواند با حمایت نمایندگان در رقابت با کلینتون پیروز شود اما امیدوار است که راه وی را سد کند.

نامزد حزب دمکرات برای نامزدی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری باید 2283 رای لازم نمایندگان را به دست بیاورد.

البته فیلادلفیا تنها امید سندرز برای متوقف کردن کلینتون است و برای این کار باید به پیروزی چشمگیری در این ایالت دست یابد.
هیلاری کلینتون به رغم شکست در انتخابات ایالت ایندیانا، دو هزار و ۲۱۵ آرا نمایندگان از مجموع دو هزار و ۲۸۳ آرای لازم از حزب دمکرات را به دست آورد و سندرز نیز یک هزار و ۴۴۲ آرا نمایندگان را به خود اختصاص داد.

یک شبکخ خبری انگلیس هم در باره انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا تحت عنوان مطلب « آیا در نهایت قوانین طبیعی اعمال می شود؟» نوشت: ترامپ با نمایش فوق العاده در جریان انتخابات ایالتی، رقیبان خود را پشت سر گذاشت و اکنون برای رقابت نهایی با نامزد حزب دمکرات که احتمالا هیلاری کلینتون خواهد بود آماده می شود.

این شبکه خبری در مورد نامزدهای حزب دمکرات نیز نوشت: هیچ کس فکر نمی کرد سندرز در رقابت با کلینتون شکست را متحمل شود اما و همانند سال ۲۰۰۸ و در رقابت با باراک اوباما، شکست را بار دیگر تجربه کرد.

این شبکه خبری با اشاره به نقش آرا زنان در پیروزی نامزدهای انتخاباتی نوشت: نامزدها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری باید حداقل ۴۳ درصد آرا زنان را کسب کند و به نظر این کار برای دونالد ترامپ دشوار خواهد بود.

در انتخابات ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۰ زنان بیشتر از مردان رای دادند و نسبت مشارکت انها ۶۳.۷ به ۵۹.۸ درصد بوده است
نوشت: دونالد ترامپ که اکنون نامزد جمهوری خواهان است باید تلاش کند تاعدم محبوبیت خود در میان زنان را کاهش دهد.
براساس نظرسنجی سی ان ان، ۷۳ درصد از زنان نسبت به دیدگاه های ترامپ بدبین هستند.

در این نظرسنجی، ۶۰ درصد زنان اعلام کردند که از هیلاری کلینتون حمایت می کنند و تنها ۳۳ درصد حمایت خود را از این میلیاردر اعلام کردند که بدتر از حمایت زنان از باب دل در ۱۹۹۶ است که تنها ۳۸ درصد آرا زنان را کسب کرد و جورج بوش پدر که ۱۹۹۲ که در رقابت با بیل کلینتون و راس پروت ۳۷ درصد آرا زنان را از آن خود کرد.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است سه شنبه ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵ برابر با هشتم نوامبر ۲۰۱۶ میلادی برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.