به گزارش ایرنا، اکبر ترکان روز پنجشنبه به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و جمعی از مسئولان و مدیران محلی چابهار از رستوارن ها، هتل ها، سالن برگزاری اجلاس و مراکز اقامتی مهمانان اجلاس اقیانوسیه بازدید کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) 30 و 31 اردیبهشت ماه جاری در منطقه آزاد چابهار برگزار می ‌شود.
حامدعلی مبارکی افزود: این کنفرانس با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت امور خارجه، سازمان منطقه آزاد چابهار و همراهی و همکاری مسئولان و قشرهای مختلف مردم در چابهار برگزار می ‌شود.
وی ادامه داد: اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا» مهمترین گردهمایی بین‌المللی پس از تصویب برجام در ایران است.
وی اهداف کلی این اتحادیه را همکاری‌ های منطقه ‌ای حاشیه اقیانوس هند و آزاد سازی تجاری، تقویت همکاری‌ های آموزشی، تکنولوژیکی و ایجاد تسهیلات تجاری و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.
وی ادامه داد: مهمترین پروژه‌ های همکاری بین اعضا، ایجاد واحد حمایت از شیلات برای همکاری در زمینه ماهیگیری و آبزیان، توسعه گردشگری، تشکیل شورای حمل‌ ونقل دریایی و ایجاد مرکز علوم و انتقال فناوری است.
دیدار با عبدالستار مراد وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی افغانستان، افتتاح سالن اجلاس آیورا و بازدید ازمنطقه آزاد از جمله برنامه های سفر اکبر ترکان به چابهار است.
بندر چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

دیدار ترکان از امکانات میزبانی چابهار برای اجلاس iora

دیدار ترکان از امکانات میزبانی چابهار برای اجلاس iora

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.