به گزارش ایسنا، «کارلو چرتی» گفت: امسال چند نوع برنامه داریم که مهمترین برنامه ما «روز ایتالیا» است. این برنامه روز جمعه ۱۷ اردیبهشت در سالن ملل برگزار می‌شود. معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر ایتالیا به غرفه ما می‌آیند و با حضور مسئولان فرهنگی دو کشور میزگردی برگزار خواهد شد.

این استاد دانشگاه رم با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: استقبال از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خیلی خوب است. از آن‌جایی که سال آینده ایتالیا مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود، امسال برای ما اهمیت خاصی دارد. به همین دلیل امسال قرار است که هیاتی از ایتالیا به تهران بیایند که هم نمایشگاه را رصد کنند و هم با مسئولان نمایشگاه کتاب تهران دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

وی افزود: کتاب‌های متعددی را از کشور ایتالیا در این غرفه آورده‌ایم که شامل کتاب‌های ادبیات اعم از داستان و شعر است. همچنین در غرفه‌ی ایتالیا نمونه‌ای از آثار ایتالیایی ترجمه شده به فارسی عرضه شده است. در بخش دیگر هم واژه نامه‌های فارسی - ایتالیایی را در غرفه‌مان عرضه کرده‌ایم. همچنین آثاری از کتاب‌های هنر ایتالیا در غرفه‌ی ما ارائه شده است.

وی به حضور ایران در نمایشگاه کتاب ایتالیا اشاره کرد و گفت: معمولا هر سال جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بلونیا حضور دارد. این نمایشگاه آثار حوزه‌ی کودکان و نوجوانان در آن عرضه می‌شود. همچنین نمایشگاه کتاب تورینو با نمایشگاه تهران شباهت زیادی دارد، اما در آنجا کشور ایران غرفه‌ای نداشته است، ما دوست داریم جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور یابد.

وی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی ایران و ایتالیا افزود: اشتراکات فرهنگی بین ایران و ایتالیا زیاد است، ولی از جمله مشکلاتی که ما داریم این است که در ایران کپی‌رایت وجود ندارد.

او درباره مکان برگزاری نمایشگاه امسال شهر آفتاب گفت: پارسال هم در نمایشگاه کتاب تهران غرفه داشتیم، ولی مکان امسال بهتر است. تنها مشکل دور بودن مسافت است اما در کل امکانات رفاهی خوب است.

رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران در پایان درخصوص نکات مثبت نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران هر سال در زمان مشخصی برگزار می‌شود و از این‌رو بسیاری از ناشران جهانی حضور در نمایشگاه کتاب تهران را در تقویم‌شان می‌گنجانند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.