به گزارش ایرنا، این نظرسنجی توسط موسسه «ریل میتر پولاستر» بلافاصله پس از سفر سه روزه رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران صورت گرفته که دو روز پیش به پایان رسید.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که مردم کره از سفر رئیس جمهور خود و نتایج مذاکرات او با مقامات جمهوری اسلامی ایران خرسند بوده و علاوه بر مثبت دانستن نتایج این سفر، با دیده احترام به این موضوع می نگرند.
نتایج بدست آمده نشان می دهد که محبوبیت «پارک» در حال حاضر به ۳۵.۶ درصد رسیده که پیشتر این رقم ۳۱ درصد بود.
گزارش با اشاره به افزایش محبوبیت «پارک» خاطرنشان می سازد: درست یک هفته قبل از آنکه رئیس جمهوری کره به ایران برود، در یک نظرسنجی صورت گرفته او نزد مردم با کاهش محبوبیت مواجه بود اما با اتمام این سفر و انجام نظرسنجی جدید، رقم محبوبیت وی 4.6 درصد ظرف یک هفته افزایش یافته است.
از نتایج قابل توجه دیگر این نظرسنجی افزایش محبوبیت حزب حاکم «سائه نوری» است که اخیرا در انتخابات پارلمان این کشور متحمل شکست سنگین از حزب رقیب خود «مینجو» شد و نتوانست اکثریت کرسی مجلس را در اختیار خود بگیرد.
بر اساس نتایج به دست آمده، محبوبیت این حزب و نمایندگان که پس از انتخابات مجلس 3.4 درصد کاهش یافته بود به رقم قابل توجه 31.8 درصد افزایش یافت و گزارش منتشر شده تاکید دارد که این حزب باید این افزایش محبوبیت را مدیون سفر «پارک» به ایران باشند.
یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی که نتایج این نظرسنجی را منتشر کرده، گزارش کرد: تاکنون سابقه نداشته که حزب حاکم سائه نوری با افزایش ۳۰ درصدی محوبیت نزد مردم برخوردار شود و این موضوع نشان می دهد که سفر خانم «پارک گئون هی» به ایران تا چه اندازه مثبت بوده است.
گفتنی است، این نظرسنجی به صورت تلفنی صورت گرفته و موسسه «ریل میتر پولاستر» اعلام کرده که ضریب خطای اینگونه نظرسنجی 3.1 درصد است.
در مدت سفر سه روزه خانم «پارک گئون هی» به تهران که هیاتی ۲۳۶ نفره از تجار و بازرگانان او را همراهی می کردند، دو کشور ۳۲ تفاهم نامه میان بخش های دولتی و خصوصی امضا کردند تا گام بلندی برای افزایش مناسبات اقتصادی برداشته شود.
این سفر از روز یکشنبه 12 اردیبهشت ماه جاری به مدت سه روز انجام شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.