به گزارش ایرنا، در دیدار معاونان وزارت خارجه دو کشور مسائل مهم خاورمیانه شامل سوریه، یمن، عراق، لبنان و فلسطین رایزنی شد.

بنا به اعلام امروز (پنجشنبه) بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، معاون امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران در مذاکره با همتای خود بر لزوم استمرار روند سیاسی تحولات سوریه و برقراری آتش بس در کنار مبارزه با گروه های تروریستی تاکید کرد.
معاون وزیر خارجه ایران همچنین با اعلام تاکید ایران بر ضرورت استمرار گفت وگوهای سیاسی با هدف دستیابی به توافق در یمن و عراق، خاطر نشان کرد که تنها رژیم صهیونیستی از استمرار تنش و درگیری در منطقه بهره مند می شود و بر تجاوزهای خود به حقوق مردم فلسطین و شهرک سازی ادامه می دهد.
بوگدانوف نیر در این دیدار با اشاره به فضای پیچیده تحولات منطقه و اوضاع سوریه، تصریح کرد که استمرار و گسترش آتش بس در مناطق مختلف سوریه، ضروروت دارد.
وی همچنین با انتقاد از تلاش های برخی گروه های معارض مسلح و کشورهای منطقه در تضعیف و متزلزل کردن مذاکرات اخیر سوری - سوری در ژنو بر حق قطعی سوری ها در تعیین آینده سیاسی سوریه تاکید کرد.
امیر عبداللهیان که در چارچوب سفر یک روزه و مذاکره با همتای روسی خود وارد مسکو شده بود ظهر امروز (پنجشنبه) راهی تهران شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.