به گزارش ایرنا، این نیروهای نظامی سنگاپور قرار است به ایالت 'کوئینزلند' در شمال شرقی استرالیا براساس بخشی از قرارداد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری توسعه پایگاه های نظامی این کشور جنوب شرق آسیا در کوئینزلند بروند.
دولت فدرال استرالیا اعلام کرد سنگاپور براساس قرارداد 25 ساله خود تعداد نیروهایش را در استرالیا به صورت چرخشی از 6 هزار نیرو به 14 هزار نیرو افزایش می دهد.
به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی'، این ۱۴ هزار نیروی نظامی سنگاپور در استرالیا به مدت ۱۸ هفته در یک زمان در مرکز دفاع جدیدی که در کوئینزلند توسط دولت سنگاپور ساخته شده است، مستقر می شوند.
'استیون سیوبو' وزیر تجارت استرالیا، گفت که از این قرارداد هر دو کشور بهره مند می شوند. از یک سو سنگاپور فضای کافی برای انجام آموزش های نظامی بدست می آورد، در حالی که سرمایه گذاری در زیرساخت استرالیا نیز به اقتصاد محلی کوئینزلند کمک می کند.
سنگاپور با مساحت ۷۱۸ کیلومتر مربع، کمی کوچکتر از بحرین است و نظامیان فضای کافی برای تمرین های خود ندارند، اما دولت استرالیا براساس قراردادی اجازه داد سنگاپور از بخش کوچکی از سرزمین بزرگ این کشور در شمال شرقی بهره ببرد.
سنگاپور در حال حاضر 6 هزار نظامی خود را برای مدت زمان کوتاهی به استرالیا اعزام کرده است، اما توافق جدید اجازه می دهد تعداد این نیروها بیش از دو برابر شده و مدت زمان اقامت نیز بسیار طولانی تر خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.