به گزارش ایرنا، بالگرد حامل ۶ نفر از جمله 'نوریحا کاسنون' معاون وزیر کالا و صنایع تجاری مالزی و یک عضو پارلمان این کشور که از 'بتونگ' به سمت 'کوچینگ' مرکز ایالت ساراواک مالزی در حال حرکت بود، ناپدید شد.

این بالگرد در حالی در ایالت ساراواک ناپدید می شود که قرار است روز شنبه انتخابات مهمی در این ایالت مالزی برگزار شود و مقامات بلندپایه این کشوراز جمله 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر طی دو هفته گذشته در این ایالت بسر می برند.

عملیات تیم جستجو متشکل از یک گروه ۱۰۰ نفره برای یافتن این بالگرد در ایالت ساراواک آغاز شده است.

براساس گزارش روز جمعه رسانه های مالزی، در این پرواز همچنین 'عاثمونی عبدالله' همسر معاون وزیر کالا و صنایع مالزی، 'وان محمد خیریل' رئیس شورای روغن پالم مالزی، 'سونداران آن عامالای' دبیر کل وزارت کالا و صنایع تجاری نیز حضور داشتند.
به گفته 'محمد ثابتو عثمام' کمیسر پلیس ساراواک، این بالگرد که عصر روز گذشته از 'بتونگ' به پرواز درآمده بود 20 دقیقه بعد از پرئاز تماس خود را با مرکز از دست داد.

مسیر پرواز بین 'بتونگ' تا مرکز ایالت ساراواک حدود 35 تا 45 دقیقه است.
'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی که این روزها به دلیل انتخابات سرنوشت ساز ایالت ساراواک در این ایالت به سر می برد، شب گذشته در سخنانی نسبت به شرایط موجود اظهارنگرانی عمیق کرد و گفت عملیات امداد و نجات آغاز شده است و ما باید برای امنیت آنها دعا کنیم.

در انتخابات مجلس ایالتی ساراواک ۸۲ نفر برگزیده می شوند و این انتخابات به دلیل نقش سیاسی این ایالت و همچنین احزاب آن در ائتلاف حاکم بر مالزی از اهمیت خاصی برخودار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.