به گزارش ایرنا، استقبال از نمایشگاه کتاب در محل جدید یعنی شهر آفتاب خارج از تصور دست اندرکاران این رویداد بوده و این امر نشان می دهد که کتاب و مطالعه از ریشه عمیقی در نزد مردم ایران برخوردار است و مسافت طولانی نمی تواند حضور آنان را در این مکان کمرنگ کند.
رئیس شورای نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می گوید: استقبال گسترده مردم در ساعات اولین روز باعث غافلگیری برگزار کنندگان شد.
همایون امیر‌زاده افزود: غافلگیری از این جهت بود که جمعیت انبوهی اول صبح به شهر آفتاب مراجعه کردند، در حالی که ما فکر می‌کردیم با توجه به ناشناخته بودن شهر آفتاب برای بعضی‌ از شهروندان، استقبال در روز نخست نمایشگاه اندک باشد.
وی افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده به ستاد اجرایی نمایشگاه، استقبال خوب بوده است و تا کنون گزارش‌های محتوایی هم نداشتیم.
در دومین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، میزان استقبال مردم از غرفه ناشران داخلی و خارجی به حدی بود که در برخی موارد عبور و مرور بازدیدکنندگان با کندی انجام می شد.
این استقبال باعث رضایت ناشران شد و آنان توانستند در کنار تبلیغات به فروش هم نیم نگاهی داشته باشند.
محل جدید نمایشگاه کتاب با استانداردهای روز جهانی نزدیک است و این عامل می تواند به میزان رضایت ناشران و بازدیدکنندگان منجر شود.
رضایت ناشران از استقبال بازدیدکنندگان در روزهای نخست این رویداد، موفقیت دیگر این نمایشگاه را در محل جدید نشان می دهد و چنانچه دسترسی راحت تر شهروندان به نمایشگاه فراهم شود، میزان موفقیت نمایشگاه نیز افزون تر خواهد شد.
به طور کلی مسئولان و دست اندرکاران این نمایشگاه هرگز تصور نمی کردند باتوجه به انتقال مکان نمایشگاه و مسافت زیاد آن، حداقل در روزهای نخست با این استقبال گسترده مردم مواجه شوند. از این رو به نظر می رسد بروز برخی از این مشکلات ناشی از این مساله باشد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی در 170 غرفه برگزار می شود.
این نمایشگاه با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس (عوارضی اتوبان تهران - قم) ، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.