به گزارش انتخاب، «علی‌اکبر ولایتی» در گفت‌وگو با «الاخبار» لبنان بر عزم راسخ ایران و سوریه برای حفظ «بشار اسد» در منصب ریاست‌جمهوری سوریه تاکید کرد. ولایتی گفت: ما و روس‌ها کاری عملی، میدانی و سیاست راهبردی مشترکی را در سطح منطقه آغاز کرده‌ایم، همچنان در آغاز این تعامل هستیم و بر کیفیت چگونگی این کار مشترک تمرین می‌کنیم؛طبیعتا در ابتدای کار برخی اختلاف‌نظرها در دیدگاه‌ها درباره برخی مسایل وجود دارد اما به صورت کلی معتقدم همکاری ایرانی-روسی ادامه‌دار باشد و اراده دو طرفه برای ادامه این همکاری وجود دارد.

وی افزود : با آنکه ما هنوز در ابتدای کار هستیم اما این همکاری استراتژیک، دستاورهای ملموسی داشته که از جمله آنها تغییر معادله نظامی در سوریه به نفع طرف ایرانی-سوری- و حزب‌الله است ؛ وضعیت میدانی در سوریه هیچ زمانی مانند امروز به نفع دولت مشروع سوریه و متحدان آن نبوده است.

ولایتی تاکید کرد: طرف روسی بر باقی ماندن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در پستش مُصر است ، جمهوری اسلامی ایران نیز اراده و عزمی راسخ برای ماندن اسد دارد و این موضوع برای ما خط قرمز است.

جمهوری اسلامی ایران و حزب الله عملا از دولت قانونی سوریه حمایت کردند و حضوری روسی در این مساله وجود نداشت، ما به دوستان روس خود اعلام کردیم که بر این امر مصمم هستیم؛ روس‌ها هم به این امر رسیدند که در حال حاضر جایگزینی برای اسد وجود ندارد، اگر فرض را به برکناری اسد بگیریم بنده معتقدم که وضعیت سوریه سخت‌تر و دشوارتر خواهد شد همانگونه که اکنون در لیبی شاهد چنیدن وضعیتی هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.