به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز ضمن حمایت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کرد: من فکر می کنم مهاجرت به این مساله وحشتناک برای اروپا تبدیل شده است. من می توانم بگویم که انگلیسی ها بدون اتحادیه اروپا وضعیت بهتری خواهند داشت، البته من تنها احساس خود را بیان می کنم و قصدی برای توصیه کردن به مردم انگلیس ندارم.

اظهارات ترامپ در شرایطی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در سفر اخیر خود به انگلیس از رای دهندگان انگلیسی خواسته است تا به عضویت در اتحادیه اروپا رای دهند.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی ۲۳ ژوئن یعنی ۳ تیرماه در خصوص ادامه عضویت ۴۳ ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند. حامیان ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به رهبری دیوید کامرون نخست وزیر، امیدوارند که حمایت صورت گرفته از سوی اوباما در جریان سفر اخیر به لندن، به این کمپین کمک کند.

نظرسنجی موسسه آی سی ام نیز که روز سه شنبه منتشر شده است نشان می دهد که ۴۵ درصد رای دهندگان انگلیسی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند و در مقابل ۴۴ درصد شهروندان انگلیسی نیز خواستار ادامه عضویت در این اتحادیه هستند.

در نظرسنجی هفته گذشته موسسه آی سی ام نیز ۴۴ درصد رای دهندگان اعلام کرده بودند که خواستار ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا هستند و در مقابل ۴۶ درصد آنها خواستار ترک این اتحادیه شده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.