به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در رم ایتالیا و در دیدار با "ماتئو رنسی"، نخست وزیر این کشور تشدید کنترل های مرزی در گذرگاه مرزی ایتالیا-اتریش ( برنر ) از طرف وین را مورد انتقاد قرار داده و بر لزوم تلاش برای حل مسئله مهاجرت به شیوه ای دیگر غیر از بستن مرزها تاکید کرد.

وی افزود: ما نمی توانیم یکدیگر را به حال خود رها کنیم، بلکه باید منصفانه با هم همکاری کنیم . بخصوص کشورهای در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، یونان، مالت و قبرس باید حمایت شوند.

نخست وزیر ایتالیا نیز به تصمیمات اتریش برای کنترل احتمالی مهم ترین گذرگاه مرزی بین ایتالیا و اتریش انتقاد وارد کرده وچنین اقدامی حتی در مواقع اضطراری را اشتباه خواند. برنر خیلی بیشتر از یک مرز و یک سمبل و نماد است.

کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته طرحی را برای تقسیم خودکار و عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا ارائه داد تا بار سنگینی که در سایه پیمان دوبلین به کشورهای واقع در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا وارد می شود را کم کند. بر این اساس کشورهایی که در این طرح مشارکت نمی کنند باید جریمه ای به مبلغ ۲۵۰ هزار یورو به ازای هر پناهنده ای که نمی پذیرند به کشوری که آن پناهنده را می پذیرد پرداخت کنند.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای شرق اروپا به این تصمیم کمیسیون انتقاد وارد کرده و با آن مخالفت کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.