به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس بخش صنعت نفت آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد بازگشت ایران به بازار نفت سریع تر از آن چیزی بوده است که پیش بینی می شد.

نیل آتکینسون که در گفت‌وگو با بلومبرگ سخن می گفت افزود: آمارهای واقعی از صادرات نفت ایران که ما می بینیم نشان می دهد روند بازگشت ایران به بازار اندکی بیشتر از آن چیزی بوده است که ما پیش بینی می کردیم اما این رقم زیاد نیست و من فکر نمی کنم بر تعادل بازار نفت در سال جاری تاثیر بگذارد.

وی در ادامه گفت: همچنین باید گفت ایران تنها می تواند به آن جایی که پیش از تحریم ها قرار داشت برگردد نه فراتر از آن.

به گفته وی افزایش تولید نفت ایران با کاهش تولید در سایر کشورها جبران می شود.

این مقام آژانس بین المللی انرژی افزود: فراموش نکنید که افزایش تولید نفت ایران با کاهش تولید در برخی کشورهای دیگر جبران شده است. برای مثال ما در نیجریه و ونزوئلا شاهد افت تولید بوده ایم.

وی همچنین گفت بازار نفت در حال نزدیک شدن به نقطه تعادل است و این به معنی رشد تدریجی قیمت ها خواهد بود.

آتکینسون افزود: ما معتقدیم بازار نفت در حال نزدیک شدن به نقطه تعادل است و در سال ۲۰۱۷ این تعادل برقرار خواهد شد که به معنای احیای قیمت ها خواهد بود البته این روند بسیار کند و تدریجی است. می توان گفت روزهای درخشان تری در انتظار بازار نفت است اما این روند به کندی انجام می شود.

منابع نفتی در ایران از افزایش تولید نفت این کشور به ۳.۷ میلیون بشکه در روز خبر داده اند. ایران پیش از تحریم ها بیش از ۴ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.