به گزارش خبرگزاری مهر، رکن الدین جوادی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران با توتال فرانسه در خصوص پروژه ایران ال ان جی مذاکراتی داشته اما هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است، گفت: شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه، مذاکرات مشترکی در زمینه پروژه ایران ال ان جی داشته اند اما هنوز این مذاکرات به جمع بندی نرسیده است.

معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به بازگشایی دفتر شرکت برتیش پترولیوم انگلیس در تهران تا تابستان امسال، تصریح کرد: امروز با نماینده شرکت بی پی در تهران مذاکره کرده و شرکت بریتیش پترولیوم (بی پی) علاقه‌مند به سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نماینده شرکت برتیش پترولیوم انگلیس در این دیدار تاکید داشته است که شرکت بی پی دیگر مانند گذشته نیست، تاکید کرد: این شرکت انگلیسی به همکاری با ایران تمایل دارد و آنها علاقه‌مند به انتقال فناوری و سرمایه به صنعت نفت ایران هستند.

ازسرگیری همکاری یک شرکت ایتالیایی با ایران

به گزارش مهر، «آلسیو تونلی» مدیر فروش منطقه شرکت ایتالیایی پیترو فیورنتینی که در زمینه تجهیزات و سیستمهای مورد نیاز نفت و گاز فعال است، اعلام کرد: این شرکت ایتالیایی پیش از تحریم‌ها همکاری خوبی با ایران داشت اما در دوره تحریم‌ها این همکاری متوقف شد.

این مقام ایتالیایی با اعلام اینکه پایان تحریم‌ها فرصت بسیار خوبی برای این شرکت به منظور همکاری با شرکتهای ایرانی فراهم آورده است، تصریح کرد: پیترو فیورنتینی در پروژه لاوان در ایران فعالیت داشته است.

سوکار آذربایجان آماده همکاری با ایران شد

«ناظم ولیف» رئیس واحد فنی و علمی شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) هم با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان همواره دو کشور دوست و در کنار یکدیگر بوده اند و روابط اقتصادی بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند و رؤسای جمهوری دو کشور نیز به تازگی با یکدیگر دیدار داشته اند، افزود: چهار سال است که این شرکت در ایران دفتر نمایندگی دارد.

این مقام ارشد شرکت سوکار جمهوری آذربایجان تاکید کرد: این شرکت تمایل به برقراری روابط گسترده تر با شرکت‌های ایرانی دارد. شرکت آذری یاد شده هم اکنون با پژوهشگاه صنعت نفت قرارداد همکاری دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.