به گزارش ایسنا هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و ۱۲۷۸.۷۰ دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به ۱۳۰۳.۶۰ دلار صعود کرده بود اما در ادامه هفته به سطح پایین‌تری نزول کرد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با ۰.۶ درصد افزایش، ۱۲۸۰.۷۰ دلار بود. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه با ۲.۱۰ دلار یا ۰.۲ درصد اُفت، در ۱۲۷۲.۳۰ دلار بسته شد.

طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۲ درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به ۲۵ مارس است.

معامله گران و سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی هستند که مهمترین گزارش اقتصادی ماه آمریکا و معیار کلیدی سنجش سلامت اقتصاد این کشور به شمار می رود. انتظار می رود آمار نشان دهند ۲۰۵ هزار شغل جدید در ماه گذشته ایجاد شده و نرخ بیکاری از پنج به ۴.۹ درصد کاهش پیدا کرده است. فعالان بازار امیدوارند این آمار نشانه بیشتری از زمان احتمالی دور بعدی افزایش نرخها فراهم کند. اگر این آمار بهتر از حد مطلوب باشند ممکن است بانک مرکزی آمریکا را به افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره ترغیب کرده و قیمت طلا را تحت فشار قرار دهد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون تحت تاثیر دورنمای به تاخیر افتادن افزایش نرخهای بهره از سوی فدرال رزرو ۲۱ درصد رشد قیمت داشته است.. این فلز ارزشمند به افزایش نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری این فلز که بازدهی ندارد لطمه زده و رقابت آن با دارایی‌هایی مانند سهام را دشوار می‌کند.

به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت آرگونات سکیوریتیز، اگر آمار اشتغال ضعیف باشد طلا به سطح بالاتری صعود خواهد کرد. دورنمای طلا به آمار اقتصادی آمریکا بستگی دارد و در حال حاضر صعود ارزش دلار و اظهارات موافق افزایش نرخهای مقامات بانک مرکزی آمریکا قیمت این فلز ارزشمند را تحت فشار قرار داده است.

دنیس لاکهارت، رییس فدرال رزرو آتلانتا روز سه شنبه اظهار کرد آمریکا ممکن است امسال شاهد دو دور افزایش نرخهای بهره باشد. جان ویلیامز، رییس فدرال رزرو سانفرانسیسکو هم اظهار کرد تا زمانی که شاهد ادامه پیشرفت اقتصاد و رشد نرخ تورم و اشتغالزایی است در نشست ژوئن از افزایش نرخها حمایت خواهد کرد. از سوی دیگر جیمز بولارد، رییس فدرال رزرو سنت لوییس روز گذشته اظهار کرد احتمال دارد بانک مرکزی در نشست ماه آینده افزایش نرخها را تصویب کند. ابهام درباره زمان افزایش نرخها سرمایه گذاران را در بازار طلا محتاط نگه داشته و باعث شده هر گونه حرکت قیمتی محدود باشد.

دلار که اوایل هفته به پایین‌ترین سطح در ۱۵ ماه اخیر اُفت کرده بود، روز پنج شنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین سطح در یک هفته اخیر صعود کرد.

با وجود کاهش اخیر قیمت طلا، تقاضای سرمایه گذاران به این فلز ارزشمند قوی مانده است. دارایی‌های صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه به ۸۲۹.۴۴ تن افزایش یافت که بالاترین میزان در بیش از دو سال گذشته بود.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۷.۲۹ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۰۶۲.۰۳ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۶۰۰.۵ دلار معامله شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.