عیسی منصوری،‌ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر که پس از تصویب طرح جدید اشتغالی دولت به نام «حرکت»، تمام دستگاه‌های مرتبط موظف به پیگیری آن شده‌اند،‌ اظهار داشت:‌ این طرح قرار است در حوزه‌های جدید فناوری اطلاعات، گردشگری و از محل صرفه‌جویی مصرف انرژی اشتغال‌زایی گسترده‌ای در سطح کشور ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دولت قصد دارد، تا با طرح‌های اشتغالی و ایجاد رونق اقتصادی نرخ بیکاری را تک‌رقمی کند، گفت: دولت وعده کرده تا پایان این دولت نرخ بیکاری را به کمتر از ۱۰ درصد برساند که پیش‌بینی‌ لازم در این باره انجام شده است.

منصوری با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق اقتصادی است،‌گفت: علاوه بر ایجاد طرح‌های اشتغالی رایزنی‌های با دستگاه‌های محتلف برای بهبود فضای کسب و کار انجام داده‌ایم و سعی داریم، تا ظرفیت‌های اشتغال آنها را بالفعل کنیم.

وی افزود: بسیاری از دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف دولت ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارند که وظیفه وزارت کار شناسایی موقعیت‌های مختلف این پتانسیل‌ها است.

معاون اشتغال وزیر کار همچنین نسبت به افزایش رونق اقتصادی و ورود سرمایه‌گذاری‌های خارجی پس از اجرای برجام ابراز امیدواری کرد و گفت:‌ علاوه بر سرمایه‌گذاری‌ خارجی باید ظرفیت‌های داخلی نیز طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد؛‌ از همین رو طرح حرکت مبتنی بر این سیاست‌ها به ظرفیت‌های درونی کشور تکیه دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.