گروه صنعت و معدن: ششمین دوره همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار در سال جاری در حالی برگزار خواهد شد که رئیس اتاق بازرگانی ایران از انعقاد قرارداد 2 میلیارد دلاری با شرکت فولادی ایتالیا در سفر رئیس‌جمهوری به رم خبر داد. خبر اعلام شده در حالی است که شرکت‌های مطرح صنعت فولاد این کشور در سال‌های اخیر در این همایش حضور داشته‌اند.

یکی از شرکت‌های مطرح در صنعت فولاد اروپا، شرکت «دانیلی» ایتالیا است که بار دیگر در این دوره همایش حضور خواهد داشت و مدیرعامل این شرکت یعنی جیانپترو بندیتی (Gianpietro Benedetti) در مورد بازار تولید فولاد و خرید قطعات اولیه سخنرانی می‌کند. این شرکت که فعالیت خود را از سال ۱۹۱۴ میلادی شروع کرده، بین سه شرکت بزرگ دنیا در حوزه ساخت کارخانه‌ها و ماشین‌‌آلات صنعت فولاد قرار می‌گیرد. در سال جاری نیز این شرکت مطرح فولادی در حالی در ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار حضور خواهد داشت که با رفع تحریم‌های بین‌المللی رایزنی برای حضور فولادسازان این کشور آغاز شده است. در این خصوص محسن جلال پور علاوه بر قرارداد همکاری با شرکت دانیلی ایتالیا، از تفاهم‌نامه انجمن فنی و مهندسی ایران با مجموعه ایتالیایی درخصوص کارهای ساختمانی نظیر راه،‌ جاده و ریل به ارزش یک میلیارد دلار خبر داد.

وی گفت: در سفر به ایتالیا قرار است با اعضای اتاق بازرگانی ایتالیا و فعالان اقتصادی این کشور و بانکداران ایتالیایی جلسات مشترک برگزار و مذاکره کنیم. دانیلی علاوه بر ایران، در چین، هند، ویتنام و تایلند نیز فعالیت می‌کند. مسوولان این شرکت اعلام کرده‌اند که بزرگ‌ترین بازار هدف این شرکت، منطقه خاورمیانه است. این شرکت احداث کارخانه‌ای در اصفهان را از سال ۹۲ آغاز کرده که قرار است بعد از تکمیل و راه‌اندازی آن بین ۴۰ تا ۵۰ درصد محصولاتش در بازار ایران به فروش برسد و مابقی آن نیز با در نظر گرفتن بازار منطقه‌ای، فروش رود. با حضور این شرکت در ایران شرایط برای رقابت‌پذیری فراهم خواهد شد.

رقابت‌پذیری راهکار توسعه پایدار، فروش و راهکارهای خروج از رکود بازار و چشم انداز بازار ایران و جهان در سال ۱۳۹۵ از جمله محورهای ششمین دوره همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار است. بررسی وضعیت طرح‌های در دست اجرا، بررسی چرایی رکود بازار فولاد، پاسخ به پرسش کلیدی زمان خروج از رکود در بازار فولاد، همچنین برقراری ارتباط با شرکای جدید تجاری از جمله موضوعات کلیدی است که در این همایش بررسی می‌شود. این همایش قرار است در روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر یا حضور در این همایش می‌توانند با شماره ۸۷۷۶۲۴۳۰ تماس بگیرند یا به وب‌سایت https:/ / events.den.ir مراجعه کنند.