برای لابی می‌آید اما...

دبیرکل یوفا که یکی از نامزد‌های پست ریاست فیفا است امروز برای دیدار با مسوولان فوتبال ایران و مذاکره برای حمایت ایران از خود وارد تهران می‌شود.این در حالی است که علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال از مدت‌ها قبل اعلام کرده در انتخابات فیفا از شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون آسیا حمایت می‌کند. جیانی اینفانتینو که اصلی‌ترین رقیب او شیخ سلمان بحرینی، رئیس کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا است در سفرهای دوره‌ای خود به کشورهای مختلف سعی دارد نظر مثبت روسای فدراسیون‌های فوتبال این کشورها را برای حمایت از خود جلب کند.

بعید نیست با توجه به اختلاف‌های سیاسی ایران و بحرین و ماجرای پیش آمده درخصوص حاشیه‌سازی سعودی‌ها،‌ فدراسیون فوتبال کشورمان رای خود را به نفع رقیب نامزد بحرینی تغییر دهد. جیانی اینفانتینو پس از دیدارو گفت‌وگو با علی کفاشیان، از آکادمی ملی فوتبال نیز بازدید می‌کند.وی سپس از ساعت ۱۶ در کنفرانس مطبوعاتی حضور داشته و پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود، اماعضو هیات رئیسه سازمان لیگ برترحضور دبیرکل یوفا در ایران را مفید می‌داند. امیر عابدینی در گفت‌وگو با سایت کاپ دراین باره گفت: «ما به تعامل با فوتبال اروپا نیاز داریم و باید ازسوی اروپایی‌ها مورد حمایت قرار‌بگیریم. شما می‌دانید که ما هر دفعه خواستیم با اروپایی‌ها بازی دوستانه انجام دهیم، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدیم. حضور اینفانتینو می‌تواند مفید باشد و فکر می‌کنم سفر او به ایران بیشتر در راستای تعامل باشد. بعد از رفع تحریم‌ها و ماجرای برجام، اروپایی‌ها در قالب سیاست، اقتصاد، ورزش و... خودشان را به ما نزدیک می‌کنند و به نوعی قصدشان جبران مافات است.

آنها می‌دانند به مردم ایران ظلم شده و تلاش می‌کنند کمی از جفاکاری‌های گذشته خود دست بردارند. این رفت و آمدها برای فوتبال ایران خوب است.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور اینفانتینو به انتخابات ریاست فیفا ربطی ندارد، تاکید کرد: «قطعا می‌تواند به این موضوع هم ارتباط داشته باشد. کفاشیان صراحتا اعلام کرده به گزینه فوتبال آسیا، یعنی شیخ سلمان رای می‌دهیم و در این شرایط طبیعی است که رای کشوری مثل ایران برای دبیر کل یوفا مهم باشد. کاندیداهای ریاست فیفا قبل از انتخابات لابی می‌کنند و کارهای جنبی هم انجام می‌دهند.» عابدینی همچنین در مورد عملکرد هشت سال گذشته کفاشیان هم سخنان جالبی به زبان آورد: «اول این را بگویم که کفاشیان بار دیگر ثابت کرد آدم باهوش و خردمندی است. او اکثر مواقع در شرایط خاص تصمیماتی درست اتخاذ می‌کند که به سود فوتبال است. گرفتن ۱۲ کرسی برای فوتبال ایران در AFC شوخی نیست، اما کفاشیان با هوش بالای خود این مهم را به دست آورده است. او ارتباطات بین‌المللی فوق‌العاده‌ای دارد و اتفاقا حضور اینفانتینو می‌تواند اثرگذار باشد. من اگر از کفاشیان دفاع می‌کنم، در واقع از مدیری حمایت می‌کنم که ۸ سال کار کرده و کارنامه دارد. به عقیده من هیچ‌کس در شرایط کنونی کارشناس‌تر از او نیست. کفاشیان به نظر من نمره قبولی گرفته است. البته این حرف‌ها به معنای آن نیست که گزینه من در انتخابات کفاشیان است.»